Новини, Рухомий склад

Увезення вживаних вагонів з РФ після рішення уряду України про відстрочення ембарго зросло в 4 рази

Відстрочка до 1 березня 2020 року запровадження ембарго на ввезення в Україну з Росії вантажних вагонів із вичерпаним терміном експлуатації, ухвалена урядом України в травні цього року, привела до різкого зростання імпорту цих вагонів з РФ і скорочення замовлень для українських вагонобудівників. Про це повідомила секретар Нацкомітету з промислового розвитку Олена Саліхова, інформує Інтерфакс-Україна.

“За інформацією Укрзалізниці, за період з 2 січня по 3 жовтня 2019 року до України ввезено 4,207 тис. уживаних вагонів (90% яких – з РФ), при цьому з січня по травень імпортовано 732 вагони, а з червня по жовтень (тобто після офіційного оголошення про введення ембарго в наступному році) – 3,059 тис., тобто в 4,2 раза більше”, – повідомила Саліхова.

За її словами, із ввезених з початку року з РФ 3,791 тис. вагонів найбільше зерновозів, які побудовані з 1975 по 1991 роки, тобто у них давно закінчився термін експлуатації. Існує ймовірність, що найближчим часом буде імпортовано ще близько 2 тис. подібних вагонів, додала Саліхова.

“За нашими підрахунками, тільки за третій квартал цього року в результаті сплеску імпорту бюджет України недоотримав понад $9 млн ПДВ (уживані зерновози ввозять в середньому по $16,2 тис., тоді як нові українські продаються по $ 61,6 тис.)” , – зазначила Саліхова.

Водночас вона підкреслила, що проблема напливу імпортних уживаних вагонів насправді не у “відстрочці” ембарго, а в можливості використання списаних вагонів у поїздах.

“Мінінфраструктури та  Укрзалізниця ще у 2016 році могли зупинити це “свавілля”, заборонивши включати в поїзди списані вагони, однак не зробили цього. У результаті сьогодні приблизно 14 тис. вагонів із сумнівними технічними характеристиками колесять по Україні, руйнують верхню будову колії та несуть потенційну загрозу катастроф для складів і життя людей”, – зазначає секретар Нацкомітету промрозвитку.

Нагадаємо, у червні Кабінет Міністрів України оприлюднив зміни в переліку товарів, заборонених до ввезення на територію України з Росії. Рішення про внесення змін до переліку товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації, було ухвалене 15 травня 2019 р. Постанова набрала чинності з 1 липня 2019 р. Серед товарів, які уряд заборонив ввозити на територію України з Росії: трактори,  автомобілі, моторні транспортні засоби для перевезення вантажів, моторні транспортні засоби спеціального призначення та мотоцикли (включаючи мопеди). Водночас до товарів, заборонених до ввезення з 1 березня 2020 р., належать:

  • вагони залізничні або трамвайні для перевезень вантажів коліями, несамохідні, вагони саморозвантажувальні, що були у користуванні, та які ввозяться в митному режимі імпорту;
  • вагони залізничні або трамвайні для перевезень вантажів коліями, несамохідні, криті й такі, що замикаються, інші, що були у користуванні, та які ввозяться в митному режимі імпорту;
  • вагони залізничні або трамвайні для перевезень вантажів коліями відкриті, із стаціонарними бортами заввишки понад 60 см, що були в користуванні, та які ввозяться в митному режимі імпорту.

Стан технічної та комерційної придатності вантажних вагонів перевізника (УЗ).

Дякуємо за відповідь!

Для визначення об’єктивного загального зрізу настроїв на ринку залізничних вантажоперевезень пройдіть опитування повністю! Результати допоможуть нам окреслити проблемні точки й взаємовигідні шляхи вирішення загальних проблем та будуть представлені на загальний розсуд без редакційної цензури.