Новини, Укрзалізниця

Абсолютна монополія: вчинення виконавчих дій проти Укрзалізниці тепер заборонене Законом

Верховна Рада обмежила реалізацію конституційних прав клієнтів АТ “Укрзалізниця”. Про це йдеться у відкритому листі-зверненні Асоціації “Український логістичний альянс” щодо правової колізії, яка виникла внаслідок ухвалення Закону №145-ІХ від 02.10.2019 «Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України «Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації». У документі значиться, що мораторій на здійснення виконавчих дій проти Перевізника діятиме протягом трьох років, крім деяких випадків, передбачених кредитними договорами.

“Пунктом 3 Розділу ІІІ Закону* встановлено, що забороняється вчиняти виконавчі дії відповідно до Закону України “Про виконавче провадження” щодо об’єктів права державної власності, які на день набрання чинності цим Законом були включені до переліків, затверджених Законом України “Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації”, протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом, крім стягнення грошових коштів і товарів, що були передані в заставу за кредитними договорами.
Але таким чином Закон* порушує норми ст. 2 та п.1 ст.4 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», згідно з якими держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов’язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є державне підприємство, установа, організація в порядку, визначеному Законом України “Про виконавче провадження”.

Жодним чином Законом* не врегульовано й альтернативний порядок примусового виконання судових рішень.

Відповідно до п.1 ст.12 Закону України «Про виконавче провадження» виконавчі документи можуть бути пред’явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій з трудових спорів та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред’явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.”

Для вирішення ситуації Асоціація звернулася до Міністерства інфраструктури, Державної регуляторної служби, а також Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури, де зазначає про необхідність термінового виключення цього пункту із Закону через високу вірогідність розмиття відповідальності, погіршення інвестиційного клімату, банкрутство та часткове закриття підприємств, що прямо взаємодіють із залізницею.

УЛА_МІУ_щодо_ЗУ 145-IX від 02.10.2019

 

Раніше повідомлялося, що Міністерство інфраструктури України найближчим часом має намір розглянути питання подальшої роботи Євгена Кравцова на посаді голови АТ “Укрзалізниця”

Нагадаємо, що Реформа Укрзалізниці, під час якої будуть створені три окремі компанії, може тривати до 4 років залежно від обраної моделі. Про це на початку весни повідомив керівник компанії Євген Кравцов. За його словами, у ході реформи УЗ буде повністю орієнтуватися на позицію уряду.

Відкритість у наданні даних з інформаційних систем УЗ

Дякуємо за відповідь!

Для визначення об’єктивного загального зрізу настроїв на ринку залізничних вантажоперевезень пройдіть опитування повністю! Результати допоможуть нам окреслити проблемні точки й взаємовигідні шляхи вирішення загальних проблем та будуть представлені на загальний розсуд без редакційної цензури.