Новини, Укрзалізниця

Експерт назвав три ключові відмінності української залізниці від західноєвропейських

Професор Флорентійської школи регулювання, експерт з транспорту Хуан Хосе Монтеро Паскаль зазначив, що «дуже вражений» залізничної системою України. Про це він сказав під час виступу на заході Центру економічної стратегії, присвяченого реформуванню залізничного транспорту в Україні, повідомляє GMK Center.

На його думку, українська залізниця має низку переваг, які важливо зберегти в ході реформування галузі. Йдеться насамперед про розгалужену колійну мережу і велику питому вагу залізниці у вантажних перевезеннях.

Паскаль зазначив три ключових відмінності української залізниці від західноєвропейських:

  1. Величезна залізнична мережа – протяжність колії та кількість станцій української залізниці в багато разів перевищує показники Західної Європи.
  2. Великі обсяги вантажних перевезень, які приносять основний прибуток залізничному оператору. У Європі ситуація протилежна – переважають пасажирські перевезення, а обсяги вантажоперевезень відносно невеликі.
  3. Найголовніше – західноєвропейські залізниці фінансуються переважно державою. Здійснюються величезні вкладення або в реконструкцію й підтримку інфраструктури, або в інші зобов’язання. У різних країнах ця сума варіюється, однак у середньому в країнах Західної Європи залізниці на 65% фінансуються державою. Тобто основний прибуток залізничних операторів надходить не від пасажирів, не від вантажовідправників, а від держави.

Нагадаємо, у 2020 році АТ «Укрзалізниця» планує індексувати вагонну складову тарифів на вантажоперевезення на 8,5% за рік.

Вартість послуг компаній-операторів - власників рухомого складу.

Дякуємо за відповідь!

Для визначення об’єктивного загального зрізу настроїв на ринку залізничних вантажоперевезень пройдіть опитування повністю! Результати допоможуть нам окреслити проблемні точки й взаємовигідні шляхи вирішення загальних проблем та будуть представлені на загальний розсуд без редакційної цензури.