Економіка, Новини

Трейдери заявили про готовність замістити білоруське дизпальне, однак сумніваються, чи впорається залізнична інфраструктура

Трейдери готові оперативно наростити постачання дизельного пального через морські порти для компенсації обсягів, які випали внаслідок припинення експорту з Білорусії. При цьому головне побоювання у них викликає здатність Укрзалізниці своєчасно обробити зростання кількості вантажу. Таку думку в коментарі виданню Enkorr висловила власник міжнародного трейдера Skywalk Trading Ірина Рубан.

«Основне питання навіть не в здатності оперативно привезти пальне, а в тому, що залізниця з поточною її роботою буде не в змозі своєчасно вивозити продукт з двох основних терміналів – Одеси та Південного (колишній Южний, – ред.)», – зазначилаРубан.

Вона зазначила, що, з огляду на обмеження припортової залізничної інфраструктури, реальний обсяг імпорту дизпального через порти Одеса та Південний може бути на рівні 60 тис. тонн (по 30 тис. тонн до кожного порту). Водночас, за словами Рубан, для експорту пального також можуть бути використані малі українські порти, тому теоретично для цих цілей також можна розглядати порти Чорноморська. За її словами, поточний рівень оптових цін в Україні поки не сприяє постачанню  додаткового ресурсу морем.

«Якщо підніметься ціна, то відкриється арбітраж для додаткового ресурсу. На цей момент все на межі фолу», – каже власник Skywalk Trading.

Вона зазначила, що знизити ціну «морського» ресурсу для українського ринку могло б рішення уряду зрівняти ставки зборів в українських портах зі світовим рівнем.

«Це питання можна вирішити безболісно для кінцевого споживача, якщо зробити те, що вже багато років обговорюється  зменшити портові збори до світового рівня», – вважає Рубан.

Нагадаємо, що минулого тижня Росія заборонила експорт нафтопродуктів в Україну у відповідь на нещодавнє розширення Україною переліку заборонених російських товарів, до якого, зокрема, увійшли скляні банки та склотара.

Після цього на початку поточного тижня – 23 квітня Білорусь вимушено призупинила експорт світлих нафтопродуктів до України, Польщі та країн Балтії через надходження неякісної російської нафти.

За словами директора консалтинговій групі «А-95» Сергія Куюна, Україні через припинення Білоруссю експорту світлих нафтопродуктів може знадобитися замістити від 80 тис. тонн до 180 тис. тонн білоруського дизельного пального.