Новини, Укрзалізниця

Залучать НАБУ та СБУ: Укрзалізниці заблокували всі тендери на купівлю пального

Компанія закупить партію пального із застосуванням переговорної процедури як виняткової процедури закупівлі задля запобігання надзвичайним наслідкам. До такого екстраординарного виходу зі штучно створеної кризової ситуації Укрзалізниця вимушена вдаватись через блокування закупівлі дизельного пального в АМКУ. Про це розповів голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов на своїй сторінці у Facebook.

«На сьогодні в Укрзалізниці заблоковані всі тендери на закупівлю дизельного пального. Наскільки я розумію, окремі гравці ринку знову хочуть спробувати диктувати нам умови і змусити брати позики. Одразу скажу – на це не підемо. І маніпуляції та погрози на нас не діють. У такій екстраординарній і критичній ситуації ми йдемо на виняткову і термінову закупівлю партії пального за переговорною процедурою. 2 роки тому ми вже мали подібний досвід. До процедури залучаємо СБУ та НАБУ як спостерігачів. І для розуміння ситуації: 2 перехресні скарги компанія отримала в ніч перед аукціонами. Останню – о 23:53», — зазначив Євген Кравцов.

Нагадаємо, що Укрзалізниця наприкінці травня цього року оголосила 8 чергових тендерів на закупівлю дизельного пального загальним обсягом 100 тисяч тонн. Розкриття тендерних пропозицій відбулося 23 липня 2019 року. Участь у тендерах взяли від 4 до 7 учасників. 25 липня Укрзалізниця провела оцінку пропозицій учасників по шести процедурах і всіх учасників допустила до подальших аукціонів, які мали відбутися 31 липня. Але напередодні аукціонів тендери були зупинені через скарги. У компанії прогнозують ризик того, що й наступні дві процедури будуть призупинені в аналогічний спосіб.

“В Укрзалізниці підкреслюють, що проводять політику максимальної прозорості закупівель дизельного пального. З початку 2018 року Укрзалізниця є першим та єдиним замовником, який купує дизель із застосуванням формули перерахунку ціни з прив’язкою до міжнародних індексів Platts. Ця формула була створена разом з учасниками ринку та визнається дуже ефективним і прозорим інструментом”, – заявили в УЗ.

Раніше ми повідомляли, що Компанії «Сокар Україна» і «Торум» звернулися в Антимонопольний комітет України (АМКУ) зі скаргами на закупівлю дизельного пального Укрзалізницею. Скарги були подані 30 липня, напередодні проведення шести аукціонів із закупівлі 80 тис. т. ресурсу.