Новини, Укрзалізниця

Експерт пояснив, чому УЗ невигідно змінювати правила визначення плати за користування власними вагонами

Укрзалізниці невигідно змінювати умови нарахування плати за користування вагонами перевізника під час проведення вантажних операцій, оскільки це – удар по ключових клієнтах УЗ. Про це у коментарі Rail.insider повідомив голова правління Асоціації «Український логістичний альянс» Володимир Іващук.

Зокрема, він зазначив, що найбільш чутливими до змін визначення плати будуть великі промислові підприємства з тривалим і складним циклом виготовлення готової продукції, які, у свою чергу, забезпечують 70-80% перевезень вантажів залізничним транспортом.

Як наслідок, за словами Іващука, такі підприємства шукатимуть вихід або у зменшенні витрат, або у зменшенні обсягів продукції, що випускається.

Окрім того, голова правління Асоціації зауважив, що час для зміни правил обрано невдало.

«Ринок і без того перегрітий різного роду ініціативами керівництва УЗ щодо так званої «клієнтоорієнтованості». Адже меседж «ми не хочемо брати зайві гроші з наших клієнтів», сьогодні звучить не просто непереконливо – він звучить знущально!» – наголосив Іващук.

Також він вважає, що недосконалість інформаційних систем УЗ щодо контролю за перебуванням вагонів у користуванні дозволяє штучно занижувати час користування в межах залізничної доби (з 17-00 до 17-00).

«Наявність умов безоплатного часу користування вагоном перевізника створить передумови до штучного заниження декларованого показника, особливо на середніх і дрібних станціях з невеликим обсягом вантажної роботи. Проконтролювати такі корупційні ризики всюди неможливо», – додав голова правління УЛА.

Ще одним недоліком він назвав зміну технології роботи.

«Є значний ризик того, що великі вантажовідправники/вантажоодержувачі вимушено будуть розривати здвоєні операції для обнулення часу користування вагоном перевізника під одну вантажну операцію. Добре, якщо залишиться за таких умов бажання здійснювати другу операцію. Гірше, якщо вагон буде виставлений у порожньому стані, а під навантаження буде подано вагон іншого власника», – зауважив він.

Більше читайте за посиланням.