Новини, Укрзалізниця

Укрзалізниця з 1 вересня запровадить електронний формат укладення договорів з власниками вантажів

АТ “Укрзалізниця” з 1 вересня запровадить новий формат договірних відносин з власниками вантажів. Крім змін, анонсованих раніше, документи не укладатимуть у паперовому вигляді. Про це повідомляє “Інфоіндустрія”.

“Ми проаналізували досвід минулих років, коли через зміни в законодавстві або у договірних відносинах, Укрзалізниця змушена була в авральному порядку підписувати тисячі нових договорів. Цей процес затягувався і викликав багато скарг з боку клієнтів і співробітників компанії. Саме тому вирішено застосувати принципово інший порядок, якого ще не було в практиці Укрзалізниці. Впроваджений договір буде публічним, аналогічним тому, що сьогодні укладають зі своїми клієнтами банки. Його особливість полягає в тому, що він є стандартним документом, до якого можуть приєднатися всі охочі”, – сказав директор з правових питань та майнової політики Укрзалізниці Артур Резнік.

Як зазначається, на укладення такого договору буде потрібно кілька днів. Для початку оформлення документа підприємству, яке має намір користуватися послугою вантажних перевезень залізницею, достатньо подати відповідну заявку через інтернет. Вона буде розглянута, а кожен клієнт – зареєстрований в електронній базі даних і в автоматичному режимі отримає повідомлення від Укрзалізниці, що договір укладений.

“Таким чином процедура підписання нових договорів буде досить короткою і не принесе клопоту клієнтам. Їм не доведеться вистоювати черги і підписувати багато паперів, а всю необхідну інформацію можна буде подати, не відходячи від комп’ютера”, – пояснив директор Департаменту комерційної роботи Укрзалізниці Іван Хор’яков.

Водночас відзначається, що старі договори будуть діяти до 31 серпня.

Окрім того, зазначається, що анонсований раніше рівень понижуючого коефіцієнта маршрутних відправлень буде встановлюватися рішенням правління УЗ. Наразі запропоновано коефіцієнт на рівні 0,75. Тобто маршрутне відправлення вантажів в частині цих платежів буде на 25% дешевше, ніж повагонно. Однак остаточне рішення щодо цього питання найближчим часом прийме правління компанії.

“Представлений до ознайомлення текст договору не є остаточним. Прагнучи знайти найбільш прийнятний для всіх сторін порядок перевезень, Укрзалізниця готова вислухати пропозиції бізнесу і внести зміни в текст. Саме для такого обговорення менеджери компанії і зустрічаються з керівництвом підприємств-вантажовласників”, – додав директор з розвитку бізнесу компанії Андрій Рязанцев.

Нагадаємо, що проєктом нового договору з клієнтами-вантажовласниками
заплановано також поетапне запровадження показника до формули, що визначає час користування власними вагонами перевізника, з якого буде починатися нарахування плати за перенесення терміну наступної вантажної операції.