Новини, Укрзалізниця

УЗ віддала 255 млн грн за дизпальне групі “Трейд Коммодіті”

Філія “Центр забезпечення виробництва” АТ “Українська залізниця” 9 серпня уклала дві угоди про постачання дизельного пального на загальну суму 500,72 млн грн. Про це повідомляє сайт “Наші гроші”.

Як зазначається, спершу за підсумками переговорів уклали угоди на 508,70 млн грн. ТОВ “Торум” за 255,50 млн грн повинен був поставити 10 тисяч тонн дизпального за ціною 25 550 грн/т, а ТОВ “Альянс Енерго Трейд” за 253,20 млн грн – 10 тис. т дизпального по 25 320 грн/т.

“У договорах ціна дизелю прив’язана за формулою до курсів валют на день рознарядки і світових котирувань Platts по десяти днях перед рознарядкою. Тому 9 серпня, у зв’язку зі зміною ринкових цін, було укладено додаткові угоди, які знизили ціни відповідно до 25 163 грн/т і 24 910 грн/т. Загальна вартість угод зменшилася до 500,72 млн грн”, – ідеться в повідомленні.

Журналісти сайту “Наші гроші” зауважили, що специфікації до договорів дозволяють “Торум” постачати дизель виробництва Росії, Білорусі, України, Греції, Ізраїлю, Литви, Італії, Угорщини, Туреччини, Туркменістану чи Індії, а фірмі “Альянс Енерго Трейд” – виробництва України, Росії, Білорусі чи Греції.

“Закупівлі провели за скороченою переговорною процедурою, оскільки “Торум” і ТОВ “Торговий дім “Сокар Україна” подали перехресні скарги в АМКУ на п’яти дизельних тендерах Укрзалізниці, а потім “Торум” оскаржив ще три тендери. Розгляд усіх скарг відбудеться 13 серпня”, – додали у повідомленні.

Водночас, як зазначається, Укрзалізниця провела екстрену закупівлю, бо не має запасу пального.

“Без потрібного обсягу дизпального можлива зупинка руху залізничного транспорту, що може призвести до значних негативних економічних і соціальних наслідків та негативно вплинути на обороноздатність держави в умовах збройного конфлікту”, – йдеться у повідомленні.

Також журналісти “Наші гроші” зазначили, що “Торум” входить у так звану групу Грановського-Адамовського (“Трейд Коммодіті”, “Газтрейд” (нині – “Оптимус Конекшн”), “Август Пром”, “Мета Оіл”, “Торум”, “Фідея”, “Ферст Груп”), яка за часів Президента Петра Порошенка вигравала паливні підряди Міноборони, залізниці тощо на мільярди гривень.

«”Ферст Груп” та інші “коммодівські” фірми фігурують у кримінальній справі про заволодіння службовців Укрзалізниці та групи осіб бюджетними коштами через підконтрольні підприємства», – значиться у повідомленні.

Водночас зазначається, що столичний “Альянс Енерго Трейд” на чолі з Дмитром Пучкіним належить Роману Адамову. Колись ним під назвою “Стандарт Ойл Сервіс” володіла Наталія Бочарова.

Нагадаємо, Укрзалізниця 9 серпня підписала перші договори постачання дизельного пального, укладені за підсумками переговорної процедури, яка відбулася 3 серпня.