Новини, Новини бізнесу

Україна платить за колеса для залізничної галузі значно більше, ніж будь-яка країна світу – Експерт

Монополія Інтерпайпу на залізничні колеса відіграє величезну роль у створенні штучного дефіциту на ринку. Таку думку висловив голова представництва Amsted Rail Company, Inc. в Україні Ерік Луманн в інтерв’ю нашим журналістам.

“Тут особливу роль відіграє ситуація між Україною і Росією. Бо п’ять років тому було реально три постачальники на ринок СНД: два з Росії та один з України. Але останнім часом, коли ускладнилися умови торгівлі Росії з Україною у залізничній сфері, за офіційними даними “Інтерпайпу”, ⅓ продукції йде на український ринок, ⅓ на СНГ та більшість, мабуть, у Росію і ⅓ решті світу – це Європа та Америка. До речі, ніхто не перешкоджає цій торгівлі. Там іде лише комерційна боротьба, справедлива конкуренція.
Тому я вважаю, що монополія, яка тут реально є, відіграє величезну роль у створенні штучного дефіциту” – зазначив Луманн.

За словами Луманна, 200 тисяч коліс – це нижче, ніж загальні виробничі можливості “Інтерпайпу” ( 200 тис. коліс на рік – це прогнозовані компанією Amsted Rail Company, Inc. потреби ринку України – ред.). Компанія може покрити всі потреби в Україні, але за певних причин цього не відбувається. Саме через дефіцит збільшується ціна на колеса.

“Тому я вважаю, що Україна має бути зацікавлена в альтернативі! Нехай це будуть російські колеса, китайські, американські чи європейські, але вони мають бути конкурентоздатні за ціновою політикою.
На сьогодні, я думаю, Україна платить за колеса для залізничної галузі значно більше, ніж будь-яка країна світу” – зазначає Луманн.

В свою чергу, в Інтерпайпі заявили, що  компанія наростила продажі на внутрішній ринок на 39%. Там також зазначили, що у 2018-му зростання оновлення рухомого складу Укрзалізницею стало головним драйвером попиту на залізничну продукцію в Україні.

“Продовження циклу високого споживання вантажних коліс в Україні дозволило нам наростити продажі на внутрішній ринок на 39% – до 62 тис. тонн. Майже половину цього обсягу склали постачання на адресу УЗ. Однак в абсолютних числах продажу в Україні ще далекі від попередніх років. Наприклад, в 2011-2012 рр. внутрішній ринок споживав близько 110 тис. т, а зараз ми продаємо в Україні істотно менше коліс, ніж в 2011 році” – розповів директор з економіки та фінансів компанії “Інтерпайп” Денис Морозов.

Відзначимо, що Антимонопольний комітет України так і не визнав ТОВ «Інтерпайп Україна» монополістом на ринку суцільнокатаних залізничних коліс. 

Відзначимо, що Ерік Луманн буде одним із спікерів на 2-му міжнародному Rail Cargo Business Forum: Rail innovation.Форум відбудеться 10 жовтня за адресою: конференц-хол “ДЕПО”, вул. Антоновича, 52.