Інфраструктура, Новини

У ВР зареєстрували закопроєкт про реформування залізниці

У Верховній Раді зареєстрували проєкт  Закону про залізничний транспорт України №1196-1. Ініціаторами законопроєкту виступили депутати зі “Слуги народу” Юрій Кісєль, Олександр Скічко, Олександр Кубраков та Микола Тищенко.

“Завданням прийняття проєкту є створення умов для розвитку конкурентного середовища на ринку залізничних перевезень з урахуванням основних вимог законодавства ЄС”, – йдеться у пояснювальній записці.

Проєкт передбачає, зокрема:

І. конкурентний ринок перевезень пасажирів та вантажів:
– здійснювати перевезення пасажирів та вантажів можуть перевізники будь-яких форм власності, які забезпечують тяговий рухомий склад;
– діяльність з перевезення пасажирів та вантажів ліцензується (Директива 95/18);
– застосовуються вільні тарифи на перевезення пасажирів та вантажів (ст. 4 Директиви 2001/14).

ІІ. недискримінаційний доступ до інфраструктури:
– доступ до інфраструктури залізничного транспорту надається перевізникам на недискримінаційній основі (ст. 4 Директиви 2001/14), умова доступу – наявність сертифікату безпеки та/або сертифікату авторизації;
– інфраструктура загального користування є державною власністю, яку експлуатує та утримує оператор інфраструктури;
– розвиток інфраструктури загального користування здійснюється за рахунок інвестиційної складової у тарифі на обов’язкові послуги з доступу до інфраструктури;
– нагляд за недискримінаційним доступом до інфраструктури загального користування здійснює Національна комісія, що здійснює регулювання в сфері транспорту;
– тариф на обов’язкові послуги доступу до інфраструктури загального користування підлягає державному регулювання Національною комісією, що здійснює регулювання в сфері транспорту;
– додаткові та допоміжні послуги інфраструктури (маневрові роботи на станції; постачання палива, сервісне обслуговування) надаються на конкурентних засадах.

ІІІ. врегулювання діяльності володільців під’їзних колій:
– здійснення маневрових робіт на під’їзних коліях без виїзду на інфраструктуру загального користування не ліцензується;
– володілець під’їзної колії, яка потенційно може обслуговувати більше ніж одного суб’єкта господарювання, зобов’язаний надати доступ перевізникам до своєї інфраструктури (дозволить забезпечити транспортні потреби суб’єктів господарювання та виключить можливість зловживання володільця під’їзної колії своїм становищем).

ІV. створення нових органів, що здійснюватимуть державне управління на конкурентному ринку перевезень (регулятор):
– національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту (затвердження методики формування тарифу на обов’язкові послуги з доступу до інфраструктури);
– державної спеціалізованої експертної установи з технічного розслідування пригод на транспорті (проведення технічного розслідування залізничних транспортних пригод).

Дізнатися про інновації у сфері залізничних перевезень в Україні Ви зможете на 2-му міжнародному Rail Cargo Business Forum: Rail innovation. Форум відбудеться 10 жовтня за адресою: конференц-хол “ДЕПО”, вул. Антоновича, 52.