Новини, Укрзалізниця

Омелян: Кабмін поки що сам не розуміє до кінця, що треба робити з Укрзалізницею

Колишній міністр інфраструктури України Володимир Омелян заявив, що уряд наразі не розуміє до кінця, що треба робити з АТ «Укрзалізниця». Про це він сказав у інтерв’ю сайту «Букви», відповідаючи на запитання, чи вирішить проблеми УЗ її часткова приватизація та поділ на три частини.

«На моє глибоке переконання, Кабмін поки що сам не розуміє до кінця, що треба робити з Укрзалізницею. Ми надали схематичні рекомендації. Я сподіваюся, що вони скористаються. По-перше, Укрзалізницю повернуть під управління Міністерства інфраструктури. По-друге, буде здійснено аналіз тих реформ, які були вже зроблені, аналіз кадрового складу, особливо керівного кадрового складу компанії. І нам необхідна якраз для Укрзалізниці така шокова реформа. Але воно того вартує, тому що це найбільша компанія України, це компанія з величезним попитом на ринку. В них немає проблем щодо збуту свого сервісу чи продукції. В них є проблема із задоволенням попиту», – сказав Омелян.

Він зауважив, що необхідно вирішити питання з оборотністю вагонів.

«Для того, аби забезпечити ту саму кількість обсягу перевезення вантажу, вам треба втричі більше вагонів від нормативу; втричі більше локомотивів від нормативу – вдвічі більше всіх інших витрат», – додав ексміністр.

Окрім того, він зауважив, що має відбутися запуск приватної тяги, який підтримує і новий уряд, і парламент, і Президент.

«Це наша спільна ідея. Я радий, що вони готові її реалізовувати. Приватну тягу потім треба поширити і на пасажирські перевезення. І це теж буде цікаво робити на рентабельних напрямках, має бути формат державної підтримки приміських перевезень або місцевої підтримки приміських перевезень. І так само окремих регіональних напрямків, які є соціально важливими для держави», сказав Омелян.

Водночас колишній очільник МІУ зазначив, це можливо зробити упродовж майбутніх двох років, і потім уже виходити на IPO.

«Це має бути політична угода, що ми обираємо стратегічного партнера для Укрзалізниці. Це може бути французька залізниця або американські партнери, але це має бути стратегічний інвестор, який розуміє цей бізнес, який знає, що треба зробити, куди інвестувати, щоб його розвивати, і створить додаткову вартість для країни», – додав Омелян.

Нагадаємо, Президент України Володимир Зеленський доручив Кабінету Міністрів підготувати план реструктуризації АТ “Укрзалізниця”.

Зі свого боку, голова правління АТ “Укрзалізниця” Євген Кравцов заявив, що план реструктуризації компанії, який доручив Кабміну підготувати Президент України Володимир Зеленський, буде готовий до кінця 2019 року.

Читайте також: Мінінфраструктури планує повернути УЗ у своє підпорядкування

Дізнатися про інновації у сфері залізничних перевезень в Україні Ви зможете на 2-му міжнародному Rail Cargo Business Forum: Rail innovation. Форум відбудеться 10 жовтня за адресою: конференц-хол “ДЕПО”, вул. Антоновича, 52.