Економіка, Новини

Укрзалізниця посприяла кризі постачань дизельного палива — експерт

Укрзалізниця посприяла кризі постачань дизельного палива. Про це у своїй статті “Сухий жотень” на DT.UA пише Сергій Куюн, директор ТОВ “Консалтингова група А-95”.  У статті йдеться про те, що за даними нардепа Андрія Геруса, з 2011 р. терміни перевезення нафтопродуктів Укрзалізницею збільшилися вдвічі. Зазначається, що цього року від Коростеня до Одеси цистерна їде 15 днів. Трейдери орієнтуються у своїх розрахунках на 20 днів.

“До 50% білоруського парку цистерн перебуває в Україні, затримки колосальні, наша “чугунка” вже не хоче їх туди відправляти”, — говорить один із білоруських трейдерів про причини зриву поставок із Гомеля в серпні.

У вересні з Гомеля очікують хоча б 80 тис. т дизпалива, але такий оптимізм поділяють не всі.

“Повний колапс улаштувала УЗ із митницею на пару в Коростені, куди на розмитнення надходять білоруські нафтопродукти: тут накопичилися сотні цистерн. Питання неодноразово виносилося на розгляд антикризового штабу, сформованого на початку серпня на базі Мінінфраструктури з представників держвідомств і трейдерів. Певні поліпшення є, але до повної нормалізації дуже далеко”, — зазначає експерт.

На своїй сторінці у Facebook Куюн зазначає, що на даний момент варіантів наповнити ринок  він бачить два.

«Перший: забезпечити нормальну роботу портів, давши по руках енергомитниця і її керманичу, і організувавши залізницю. У цьому випадку відкривається шанс пройти жовтень з паливом, нехай і дорогим за рахунок збільшення морського імпорту – самого “дорогого” каналу поставок. Друге: знести мито на трубопровідні поставки і тоді буде багато палива за найнижчою ціною. Оскільки другий варіант мені здається малоймовірним насамперед через політичні причини, необхідно, як мінімум, докласти всіх зусиль для нормалізації поставок з моря, а точніше – розблокувати другу за величиною нафтоперевалку в Південному. Тим більше, це справа одного дзвінка» – зазначає експерт.