Литовські залізниці (LTG) офіційно розпочали процеси щодо закриття свого представництва в Китаї. Рішення стосується ширшого геополітичного контексту між двома країнами за останні півтора року. Про це повідомляє Rail.insider із посиланням на видання Railfreight.
«Політична напруга між Литвою та Китаєм призвела до повної зміни ландшафту Шовкового шляху та їхніх двосторонніх залізничних сполучень із середини 2021 року. Зараз LTG, схоже, розриває останні зв’язки з Китаєм», — пише видання.
Тепер LTG зосередиться на досягненні Далекого Сходу через Казахстан в обхід Росії. «Ми ведемо розмови з казахстанськими компаніями про проект, який міг би з’єднати Литву з Далеким Сходом і Центральною Азією в обхід Росії», — сказав генеральний директор LTG Егідіюс Лазаускас.
Закриття офісу LTG у Китаї вказує на те, що трафік на литовському Шовковому шляху переживає кризу. Але війна в Україні та диверсифікація східно-західного трафіку внаслідок санкцій проти Росії та Білорусі – не єдина причина. Проблеми у відносинах з Китаєм почалися набагато раніше.
«Перші хмари щодо євразійського бізнесу Литви з’явилися в серпні 2021 року, більше року тому, коли її уряд відкрито протистояв Китаю щодо Тайваню. Приблизно в той час Литва і Тайвань оголосили про намір зміцнити свої зв’язки, відкривши представництва в кожній країні. Однак Китай був незадоволений розвитком подій і відкликав свого посла з Литви», – зазначає видання.
У середині серпня 2022 року Китай вирішив припинити співпрацю з Литвою в сфері міжнародних перевезень і санкціонувати будь-яку співпрацю з країною у відповідь на візит литовського чиновника до Тайваню.
Литва в свою чергу планує більше зосереджуватися на побудові тісніших зв’язків на європейському ринку та з Україною.
Як повідомлялося раніше, LTG Cargo співпрацюватиме із казахстанськими залізничними компаніями.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики