Російські окупанти розграбували флот компанії «Грейн-Трансшипмент», який базувався на території підрозділу «Перлина Херсона» (Затон №5, Херсон), і використовують його для переправи особового складу та озброєння через Дніпро. Про це повідомляє Rail.insider із посиланням на «Порти України».
Компанія придбала Затон №5 у Херсоні в грудні 2021 року. Цей бізнес отримав назву «Перлина Херсона».
«За короткостроковою стратегією розвитку ми мали створити там базу флоту, тож незадовго до початку війни переправили туди половину всього нашого флоту — 15 суден, де займалися ремонтом, модернізацією суден та готувалися до відкриття навігації 2022 року, — написав комерційний директор «Грейн-Трансшипменту» Євген Ігнатенко у Facebook. — За довгостроковою стратегією ми планували створити там річковий транзитний хаб, зʼєднати його з нашою «Перлиною Дніпра» та розвивати до нечуваних масштабів. 24 лютого усі плани зруйнувала війна. Флот залишився там разом із персоналом, і весь цей час люди продовжували отримувати зарплату. Більше того, ми регулярно сплачували усі комунальні послуги підконтрольним Україні комунальним установам. Сьогодні там вже немає майже усього флоту, і ми не маємо звʼязку з працівниками обʼєкту. Окупанти знищили те, що ми створювали довгий час».
Як повідомив комерційний директор, окупанти почали забирати флот на початку серпня: 2 серпня вкрали одну баржу, 3 серпня – ще одну, 4 серпня – три. Ці п’ять суден одразу почали використовувати для створення переправи через річку Дніпро. 14 вересня забрали ще шість одиниць флоту, 20 вересня – ще одне судно.
«Зараз там залишилось ще три судна, і їхня доля відома, адже ми знаємо, як діють окупанти, тому це лише справа часу. Цими 15 суднами нам вдавалося транспортувати Дніпром до портів Миколаєва та Великої Одеси значну кількість від загального вантажу, який експортується в Україні загалом. Завдяки цьому флоту ми були одними з лідерів річкового транспорту. Вороги забрали нашого первістка — баржу «Грейн-1», і разом з іншими використовують для переправи особового складу та БК. Деякі танкери були з вантажем, тому це вчергове доводить, що окупанти — мародери та злочинці, які згрібають все на своєму шляху», — пише Євген Ігнатенко.
Керівник додав, що усі злочини відбувалися під керівництвом призначеного російськими загарбниками «директора» Херсонського морського порту Андрія Харитонова. Минулої п’ятниці, 7 жовтня, СБУ повідомила про підозру його у державній зраді в умовах воєнного стану.
У 2021 році компанія «Грейн-Трансшипмент» перевезла внутрішніми водними шляхами 382 тис. т вантажів, у тому числі 370 тис. т зернових, 7 тис. т — наливних, 5 тис. т — генеральних.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики