Міжнародні новини, Новини

РЖД відмовляється приймати до перевезення нафтопродукти

Найбільші компанії-нафтовики країни-агресорки стурбовані відмовами АТ «РЖД» приймати нафтопродукти до перевезення у східному напрямку. Про це пише Rail.insider із посиланням на «Коммерсант».

Компанії побоюються, що труднощі з вивезенням вплинуть на їхню виробничу програму. Ситуація може загостритися після того, як у лютому набуде чинності ембарго ЄС на російські нафтопродукти, а з квітня почнуть працювати субсидії на перевезення палива на схід.

Із масовими відмовами РЖД у дозволі на перевезення нафтопродуктів у східному напрямку зіткнулася низка великих НПЗ, зокрема Омський («Газпром нефть»), Кірішський («Сургутнефтегаз»), Орський («Фортеинвест»), ТАНЕКО («Татнефть»), а також заводи «Башнефти» (входять до концерну «Роснефть»). Джерела видання заявляють, що “питання неодноразово піднімалося на штабах міненерго та біржовому комітеті ФАС, але рішення немає”.

Компанії систематично стикаються з проблемами при забезпеченні залізничних поставок із другої половини 2022 року. Так, середня кількість вагонів, що простоюють на станціях навантаження Омського НПЗ в окрему добу перевищувала 400 одиниць — 65% від добового відвантаження заводу і є критичною. У січні 2023 року кількість не прийнятих до перевезення завантажених вагонів у східному напрямку «неухильно збільшується».

У РЖД зазначили, що в умовах дефіциту провізної спроможності БАМу і Транссибу прийом вантажів до перевезення йде «з урахуванням пріоритетів, визначених у тимчасових правилах черговості, де переваги має продукція високого переділу, вантажі, що швидко псуються, а також будь-які вантажі у внутрішньому сполученні».

Є також проблеми з вивантаженням у портових терміналах, через які вводяться конвенції.

В свою чергу, виробники нафтопродуктів побоюються, що проблема погіршиться після набуття чинності 5 лютого ембарго ЄС на російські нафтопродукти, а також старту з квітня субсидій на постачання палива залізницею на Далекий Схід.

Ситуація на мережі РЖД в частині управління вагонопотоками в січні в цілому суттєво погіршилася, особливо на Східному полігоні, зазначає голова «Infoline-аналітики» Михайло Бурмістров. «АТ «РЖД» заявило про зростання провізної спроможності Східного полігону, проте, мабуть, не змогло спрогнозувати зростання заявок на перевезення нафтопродуктів у напрямку портів Далекого Сходу та забезпечити відповідний резерв», — вважає експерт. За його словами, ситуація ускладнюється дефіцитом нафтоналивних цистерн на мережі АТ «РЖД» через зниження швидкості руху, збільшення обороту вагона та тривалість простоїв.

Як повідомлялося раніше, навантаження на мережі РЖД у 2022 році скоротилося на 3,8% або 85 млн т.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати