Новини, Перевезення, Укрзалізниця

Укрзалізниця презентувала кроки для покращення вантажних сервісів

У вівторок, 3 червня, у приміщенні АТ «Укрзалізниця» відбулася зустріч із представниками компаній, які транспортують вантажі залізницею. Під час заходу презентували результати опитування бізнесу щодо організації перевезень вантажів та ключові рішення, пише Rail.insider.

До заходу долучилися заступник міністра розвитку громад та територій України Олексій Балеста, голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Перцовський, член правління товариства, що опікується перевезеннями вантажів, Олександр Носулько і заступник директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи компанії Валерій Ткачов.

Під час зустрічі представники УЗ представили результати опитування вантажних клієнтів, яке тривало з 6 по 14 травня. Участь у ньому взяли 227 респондентів (19% із них — відправники зернових вантажів, 16% — мінбудматеріалів). Майже половина (49%) респондентів перевозять до 10 тис. т вантажів на місяць, ще 37% — від 10 до 100 тис. т.

Опитані мали оцінити 14 основних факторів, що впливають на якість надання послуг УЗ.

Найвищий бал отримали такі фактори:

  • «Зручність оформлення перевізних та супутніх документів у процесі перевезення» — 7,6;
  • «Зручність роботи в інформаційних системах АТ «Укрзалізниця» — 7,2;
  • «Достовірність і своєчасність взаєморозрахунків за надані послуги» — 7,1.

Найнижчий бал отримав критерій «Гнучкість ціноутворення на послуги перевезення та супутні послуги товариства» — 4,6. У 5,2 оцінено два фактори: «Своєчасність і доступність інформування про події з вагоном / вантажем під час перевезення» і «Доступність інформації про дислокацію вагонів».

Зауважується, що фактор «Дотримання термінів доставки вантажів» (який респонденти виділили як основний, що впливає на якість надання послуг) був оцінений у 5,6. Оцінку 5,9 респонденти поставили фактору «Оперативність і якість вирішення працівниками АТ «Укрзалізниця» проблемних /нестандартних ситуацій при наданні послуг».

Серед рішень, які УЗ планує запровадити:

  • підвищення гнучкості при ціноутворенні на послуги перевезення у вагонах Укрзалізниці. Забезпечення через ЕТС «Прозорро.Продажі» реалізації вагонів-зерновозів, піввагонів та іншого рухомого складу з різним горизонтом продажу (від одного до шести місяців).
 Також можлива реалізація за довгостроковими договорами;
  • гнучкість при ціноутворенні на термінальні та інші логістичні послуги. Напрацювання пропозицій щодо ціноутворення на комплекс послуг (пакетні послуги) для актуальних клієнтських сервісів, зокрема організацію перевезень вантажів і надання супутніх послуг;
  • міжтермінальна логістика. Надання знижки на вагони Укрзалізниці при перевезенні між терміналами ЦТС «Ліски» та при перевезенні з ЦТС «Ліски» до морських портів і західних переходів.

Для пришвидшення інформування про затримки вагонів, вантажів УЗ має намір впровадити в є-Портал УЗ Карго функцію автоматичного інформування вантажовідправника / одержувача щодо затримок вантажу / вагона на шляху прямування, зокрема й щодо причин таких затримок відповідно до оформлених актів.

Що ж до дотримання встановлених термінів доставки вантажів перевізником, то в УЗ пропонують такі рішення:

  • розглянути можливість доставки окремих вантажів зі збільшеною швидкістю за умови підвищення тарифу на перевезення;
  • впровадити функцію інформування відправника про строк прибуття вантажу (наразі за умови маршрутних відправок);
  • опрацювати з Мінрозвитку питання перегляду наказу Мінінфраструктури від 29.07.2022 № 571, який запроваджений на період дії воєнного стану та стосується обчислення термінів доставки на залізничному транспорті (за умови визначення окремих форс-мажорних випадків, які звільняють Укрзалізницю від відповідальності — блокування портів, західних переходів; руйнування критичних елементів інфраструктури).

Для оперативнішого та якіснішого вирішення працівниками АТ «Укрзалізниця» проблемних /нестандартних ситуацій при наданні послуг передбачено перезапустити CRM-систему контакт-центру і впровадити єдине вікно для вирішення проблем клієнтів. Зокрема, організувати всю комунікацію з клієнтами через контакт-центр.

Також компанія планує провести Workshop з IT-фахівцями щодо покращення наявних і розробки нових зручних онлайн-сервісів для вантажного бізнесу.

У подальшому Укрзалізниця має намір проводити опитування щокварталу. Розглядається можливість їх проведення під егідою Команди підтримки відновлення та реформ (RST) при Міністерстві розвитку громад та територій України.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також