Представники бізнесу розповіли, що не планують долучатися до приватизації Білгород-Дністровського морського порту. Водночас Фонд державного майна України (ФДМУ) продовжив до 24 вересня прийом заявок на участь у відповідному конкурсі, хоча спочатку аукціон планувався на 16 вересня. Про це пише Rail.insider із посиланням на Delo.
Причиною стала відсутність інтересу з боку потенційних покупців, уточнили у ФДМУ. Компанії-учасники аукціону ще до 16 вересня відмовилися від участі в торгах, і зараз триває пошук охочих придбати актив.
Зауважується, що дата наступного аукціону поки невідома. Якщо і після 24 вересня не надійдуть заявки від учасників, ФДМУ перегляне умови продажу активу, знизить його стартову ціну та оголосить повторний приватизаційний аукціон.
Водночас компанії, які були зацікавлені у покупці Білгород-Дністровського морпорту, звертають увагу на невідповідність його поточної інвестиційної привабливості та ціни, за яку його планує продати ФДМУ.
Раніше ЗМІ писали, що приватизацією Білгород-Дністровського порту цікавляться ТОВ «МСП Ніка-Тера» (входить до холдингу Group DF), олієекстракційний завод «Потоки» (входить до складу корпорації Alef) та «Нібулон».
Як зауважив керівник з корпоративних комунікацій Group DF Олег Арестархов, термін окупності цього порту надто великий, щоб інвестувати у нього в теперішніх реаліях.
«Щоб вивести актив на прибуткову роботу, потрібно зробити колосальні інвестиції. Йдеться передусім про днопоглиблювальні роботи. Це — мільйони доларів. По-друге, на балансі порту до останнього навіть не було причалів. Це принципово для будь-якого портового бізнесу — мати свій вихід на море, а не платити концесію державі», — пояснив він.
Через недостатню глибоководність порту до нього не можуть заходити судна типу Panamax місткістю до 60 тис. т, на яких найчастіше перевозить вантажі великий бізнес. Тож активу складно конкурувати з портами Великої Одеси. Також порт має суттєве логістичне обмеження: розвідний міст до Білгород-Дністровського порту знищений окупантами. Без його відновлення повноцінна робота об’єкта неможлива, додав Олег Арестархов.
Представник Group DF звернув увагу і на наявність у держпідприємства боргів із зарплати, які буде зобов’язаний оплатити покупець активу. Також перезавантаження роботи порту ускладнюватиметься кадровою проблемою, оскільки висококласних фахівців зараз просто немає на ринку.
«Поблизу Миколаєва у нас є порт Ніка-Тера, зруйнований російськими атаками. У наших поствоєнних пріоритетах — відновлення діяльності свого порту. Ми відновимо наш порт і лише потім будемо дивитися на інші активи», — підсумував Олег Арестархов.
В агрохолдингу «Нібулон» також заявили, що не планують змагатися за приватизацію Білгород-Дністровського порту.
Корпорація Alef не стала коментувати свої плани щодо приватизації порту.
«Хоча порт має значну територію та технічну базу, що дає змогу розширити його потужність, обмежена тоннажність суден та проблеми з інфраструктурою роблять його менш привабливим для українських агрохолдингів. Іноземні інвестори також можуть бути стримані через військові ризики та необхідність значних вкладень у модернізацію порту», — підсумовується у дописі.
Як повідомлялося раніше, Білгород-Дністровський порт спробують продати за 89 млн грн.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики