Міжнародні новини, Новини

Через кризу у Червоному морі зростає попит на транзит через РФ, — ЗМІ

Попит на перевезення товарів з Азії до Європи залізницею через РФ різко зріс з початку кризи в Червоному морі, пише Rail.insider із посиланням на УНІАН.

Німецька компанія DHL заявила, що запити на перевезення вантажів залізницею через РФ зросли приблизно на 40% після того, як у грудні контейнеровози почали перенаправлятися за довшим маршрутом. RailGate Europe заявила, що попит зріс на 25–35%, а нідерландська Rail Bridge Cargo повідомила, що вантажні залізничні перевезення через РФ у цьому році зросли на 31%, йдеться у публікації Financial Times, на яку посилається УНІАН.

«Логістичні компанії по-новому подивилися на маршрути через РФ після рішення більшості великих контейнерних судноплавних ліній перенаправити рейси з Азії до Європи, які зазвичай проходять через Суецький канал, через мис Доброї Надії. Це рішення було прийнято після того, як підтримувані Іраном єменські повстанці-хусити розпочали кампанію нападів на комерційні судна на підтримку палестинців Гази», — пишуть автори.

Зауважується, що такі перенаправлення збільшили час доставки вантажів між Китаєм і Північною Європою на 7–10 днів, до 50–55 днів. DHL заявила, що час доставки залізницею через РФ між Ченду в Китаї та Дуйсбургом у Німеччині становить від 25 до 30 днів.

Водночас деякі логістичні компанії, включаючи швейцарську Kuehne & Nagel і данську Maersk, заявили, що вони уникають використання залізничних маршрутів через РФ після повномасштабного вторгнення РФ на територію України.

За словами журналістів, санкції ЄС передбачають майже повну заборону на вантажні автомобільні перевезення до та з РФ і Білорусі. Є також обмеження на доступ РЖД до деяких фінансових послуг. Однак немає заборони на переміщення товарів залізницею через країну.

Керівник відділу морської логістики в Kuehne & Nagel Майкл Олдуелл сказав, що в нинішніх умовах є «більший попит» на перевезення товарів з Азії до Європи залізницею. Однак він підкреслив, що компанія «повністю» припинила свою діяльність на цьому маршруті з 2022 року.

Більшість вантажів з Азії до Європи перевозяться залізницею по тому, що DHL називає «західним коридором», через Казахстан до РФ і далі до Білорусі. Деякі вантажі йдуть «північним коридором», безпосередньо з Китаю до РФ на схід від Монголії, йдеться у публікації.

Деякі логістичні компанії пропонують «південний маршрут» (ТМТМ), який оминає РФ і проходить через Казахстан, Азербайджан і Туреччину. Але він займає більше часу, ніж контейнерний рейс між Китаєм і Європою.

У вересні Maersk почав пропонувати клієнтам можливість відправляти товари морським шляхом до грузинського порту Поті, а потім далі до Центральної Азії південним маршрутом.

У RailGate Europe заявили, що не мають жодних справ із РЖД. Замість цього бронювали перевезення через таких операторів, як німецька Deutsche Bahn. Остання підтвердила, що наразі діє лише як «туристичний агент» для вантажів, що прямують через РФ. Водночас Rail Bridge Cargo заявила, що її товари «переважно» перевозяться РЖД.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати

 

Читайте також