Інтерв'ю

Даріус Закараускас: «Росія наш ворог, справ там не мали і мати не збираємось»

На запитання видання Rail.insider стосовно діяльності BGS Rail у реаліях російсько-української війни відповів генеральний директор компанії Даріус Закараускас.

 

– Відомо, що в активі вашої компанії понад 3 тис. вагонів. Як відбилося на вашій діяльності широкомасштабне вторгнення армії Росії в Україну 24 лютого?

По суті більша частина діяльності була пов’язана з передислокацією рухомого складу із зон бойових дій до територій, де бої не ведуться.

– Чи лишилися всі напрямки вашої діяльності в Україні? Що саме змінилося?

Вагони залишилися, а діяльності поки що немає. Перевезення впали у 5 – 6 разів.

– Які саме результати роботи в березні 2022 року?

Зазвичай ми вантажили до 1500 вагонів зерна, зараз у березні буде 150. З піввагонами пропорції схожі. По зерну міг би сказати, що ринок начебто ожив, але передбачити, скільки днів вагон їхатиме, наприклад, до Польщі, складно. Тож прибутковість ми не розуміємо.

– Які перспективи для бізнесу ви вбачаєте в подальшому при продовженні бойових дій? Чи є тренд щодо переорієнтації перевезень з морських портів в напрямку західних прикордонних переходів України з країнами ЄС? Як це вплине, зокрема, на логістику зернових?

Так, справді, логістика повернулася на західні переходи. Однак вони не розраховані на такий потік вагонів. Зерно теж поїхало через західні переходи. Нелегко, процеси не налагоджені. Поляки, угорці теж не готові до такого вантажопотоку. Можу також відмітити, що збільшилися відвантаження через річкові порти.

– Чи є наразі можливість організації перевезень між Литвою та Україною в обхід Білорусі? Ви надаєте такі послуги?

Реально, думаю, це не дуже можливо. Треба мінімум один або навіть два рази поміняти колісні пари, якщо хочете потрапити до порту Клайпеди. Це дорого, уповільнює рух і не передбачено під великий вантажопотік. Вартість користування вагоном дорожчає приблизно на 25 євро на день.

– Чи бере ваша група участь у впровадженні санкцій проти РФ? Чи згорнуто бізнес в країні-агресорі та співпрацю з РЖД, зокрема, після розв’язання Росією війни проти України?

Ми, як BGS Rail, не вели діяльності в РФ. Росія наш ворог, справ там не мали і мати не збираємось. Інші компанії з групи (Avia Solutions Group – ред.) припинили будь-яку співпрацю з компаніями з РФ.