В Укрзалізниці рівень зношеності рухомого складу на рівні 90% говорить про факт неефективного управління компанією і корупційних схемах виведення грошей зі структури. Про це повідомив керівник аналітичного центру «Інполіт» Сергій Биков, передає ГолосUA.
«Там проблема в корупції і неефективному управлінні. Від цього і рухомий склад псується. УЗ намагалися реформувати, але потім її вивели з підпорядкування Мінінфраструктури і на цьому спроби реформування припинилися », – говорить він.
Експерт вважає, що якби чиновники хотіли зробити з АТ «Укрзалізниця» ринкового гравця, рухомий склад був би вчасно замінений або відремонтований, тому що на ринку компанія повинна бути конкурентоспроможною.
«Проблема в менеджменті і небажанні чиновників перетворювати перевізника в ринкового гравця. Відповідно, там залишилися схеми «совка» з відкатами і бюджетними дотаціями. Підприємство тепер – це структура зі схемами з виведення грошей. Тому Укрзалізниця збиткова », – вважає Биков.
Нагадаємо, що Укрзалізниця закликала народних депутатів внести зміни до Закону України «Про державний бюджет» і виділити вже в цьому році перевізнику 7,1 млрд грн на оновлення приміського рухомого складу. В УЗ також зазначили, що наразі приміський залізничний парк вже на піку зношеності: дизель-поїзди – на 97,2%, електропоїзди – на 87,5%. Найстаріший дизель-поїзд збудований у 1967 році, а електропоїзд – у 1960 р.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики