Головні новини, Новини, Порти, Укрзалізниця

Невизначеність із «зерновим коридором» негативно вплинула на роботу залізниці

Через невизначеність подальшої долі «зернового коридору» в перші дні жовтня скоротилося навантаження на мережі залізниці України. Крім того, погіршився попит на зерновози Укрзалізниці на електронних аукціонах у «Прозорро». Про це йшлося в ході онлайн-наради залізничників з учасниками ринку аграрних перевезень у четвер, 3 листопада, повідомляє Rail.insider.

«Хочу відмітити, що в останні дні жовтня та перші дні листопада через дії Російської Федерації щодо призупинення участі в зерновій угоді у нас суттєво просіло навантаження зернових на мережі. Наприклад, 1 листопада навантаження впало до 500 вагонів на добу, 2 листопада воно дещо збільшилося – до 779 вагонів. Нагадаю, що ми виходили уже на майже 2000 вагонів на добу», – повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи Укрзалізниці Валерій Ткачов.

Загалом, за його словами, через дії РФ значне зниження навантаження тривало 4–5 діб.

Крім того, скоротився попит на зерновози ЦТЛ на електронних торгах. «Наприклад, на вчорашніх торгах (2 листопада – ред.), де ми пропонували короткі спотові аукціони, викуплено менше 10% запропонованої кількості вагоновідправлень», – повідомив представник УЗ.

Зросла кількість бажаючих везти на західні прикордонні переходи. «Ми маємо дуже велику кількість заявлених планів. Сподіваюся, що найближчими днями зерновий коридор поновить роботи, і ми зможемо тими ж темпами вивозити зерно», – зауважив Валерій Ткачов.

На нараді також зазначалося, що наразі важкою лишається ситуація в портах через затримки суден внаслідок попереднього саботажу російських інспекторів в рамках зернової угоди. Так, у порту Одеса є 12 покинутих составів на адресу «Укрелеваторпром» та «Новотех».

Загалом в порти слідують близько 4 тис. вагонів. Проте ємностей портових елеваторів далеко не всюди вистачає, аби їх прийняти.

Як повідомив представник Одеської залізниці, «сильно знизилися відвантаження, познімали на себе підтвердження отримувачі».

В свою чергу, радник голови правління УЗ Юрій Щуклін висловив припущення, що скорочення навантаження на початку листопада пов’язане з недоліками планування перевезень.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики