Новини, Перевезення, Укрзалізниця

Перспективи ліквідації дирекцій перевезень обговорили у профспілці залізничників

Соціально-економічні наслідки та ризики реалізації ініціатив щодо ліквідації дирекцій залізничних перевезень обговорили представники трудових колективів та керівництва Укрзалізниці в ході засідання професійної секції служб перевезень та комерційної роботи, яке відбулося 5 жовтня в приміщенні ради Профспілки залізничників та транспортних будівельників. Про це повідомляє Rail.insider із посиланням на інформацію чат-боту «Букса. Помічник залізничника».

«Напружена зустріч тривала більше трьох годин. Представники адміністрації АТ «Укрзалізниця» розпочали з того, що майбутні можливі зміни у вертикалі вантажних перевезень мають на меті забезпечити якісну роботу, особисту безпеку працівників, підвищити їх заробітну плату та покращити безперебійний процес оформлення перевізних документів при прийманні та видачі вантажів на станціях», – йдеться у повідомленні.

Протягом 2019–2021 років відповідно до стратегії Укрзалізниці було проведено перший етап централізації функції управління рухом дирекцій залізничних перевезень на рівень регіональних центрів. Але для того, щоб здійснювати наступні кроки з трансформації, представники роботодавця та трудового колективу пішли у відкрите обговорення всіх пропозицій.

За попереднім баченням представників роботодавця, структурні перетворення вертикалі вантажних перевезень планується здійснити таким чином:

  1. Розділення функцій управління рухом на оперативні та технічні. Тобто оперативні функції здійснюватимуться на рівні регіональних центрів управління рухом, а технічні — службою технології перевезень. Якраз саме ці технічні функції й обговорювалися більш детально.
  2. Централізацію комерційних функцій дирекцій на рівні служб комерційної роботи та маркетингу регіональних філій товариства з метою покращення сервісу для клієнтів.
  3. Зменшення кількості рівнів управління в регіональних філіях товариства шляхом проведення централізації сервісних функцій (кадрової, бухгалтерії, юридичної, технічної, трудової, планово-економічної тощо) дирекцій залізничних перевезень на рівні апаратів управління регіональних філій.

Голови профспілкових організацій, обговорюючи вищезазначені пропозиції, висловили своє бачення та навели приклади можливих ризиків втілення цих змін, серед яких, зокрема:

  1. Можлива втрата координації й оперативної взаємодії з обласними державними (військовими) адміністраціями, волонтерами, військовими та громадськими установами, структурними підрозділами АТ «Укрзалізниця», у тому числі при ліквідації аварій і відновленні об’єктів інфраструктури, можливому блокуванні «спеціальних» функцій спецзв’язку, охорони державної таємниці тощо. Існують загрози спроможності Укрзалізниці задовольняти потреби держави в умовах воєнного стану.
  2. Підпорядкування відділів і секторів єдиної дирекції в різні служби регіональних філій може викликати бюрократичні перекоси в ухваленні управлінських рішень, управлінні експлуатаційними витратами та державним майном, зруйнує напрацьовані алгоритми.
  3. Погіршення якості обслуговування власників вантажів, обмеження їх ділової активності, можливе зменшення всіх показників ефективності використання інфраструктури та рухомого складу Укрзалізниці.

Підсумовуючи, член правління АТ «Укрзалізниця» Вячеслав Єрьомін пояснив, що “основною задачею структурних перетворень є оптимізація процесів, а не оптимізація працівників”.

«Наша мета – зберегти кваліфікованих працівників і надати їм можливість розвиватися. Особливо на такій важливій ділянці роботи», – цитує «Букса» відповідального за напрямок вантажних перевезень керівника.

 

 

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики