Голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін вважає, що підвищення тарифів компанії на вантажні перевезення торік остаточно зруйнувало міф про вплив олігархів на цей процес. У той же час він не зміг назвати дату впровадження тарифної реформи щодо уніфікації тарифних класів. Про це йшлося в ході пресконференції за підсумками роботи у 2022 році, передає Rail.insider.
Як наголосив Олександр Камишін, підвищення тарифів торік зруйнувало міф про вплив олігархів щодо цього.
«Завжди була мантра, що тарифи на вантажні перевезення на залізниці підняти неможливо. Заважають олігархи… Ми, за час роботи нашої команди, тричі піднімали тарифи. Одного разу на рекордний рівень 70%. І бізнес сприйняв це нормально, адже не було падіння обсягів. Бізнес, коли поїхав до Європи, зрозумів наскільки низькі у нас тарифи. Була поміркована критика, але ми знайшли порозуміння з усіма вантажовласниками, що до того, коли ми цього не зробимо, то не зможемо вивозити вантажі взагалі. Вважаю, що мантра розбита, сьогодні всі розуміють, що тарифи піднімати можна, коли це потрібно, і далі треба балансувати, розуміти, як поборотися за новий вантаж, який має повернутися на залізницю», – сказав керівник УЗ.
Він додав, що АТ «Укрзалізниця» додатково отримала 11 млрд грн від індексації тарифів у 2022 році. У поточному році підвищувати тарифи, за словами керівника компанії, не планується.
В той же час Олександр Камишін не зміг відповісти на запитання Rail.insider щодо того, коли саме буде впроваджена запропонована Укрзалізницею тарифна реформа. Раніше її планувалося ввести в дію на початку 2023 року.
«Ми подали (на розгляд центральних органів влади – ред.) модель, в якій вирівнюємо тарифні класи на рівні трошки меншому, ніж другий клас. Це призведе до того, що буде перерозподіл в середині класів. Трошки більше платитимуть ті, кого називають олігархами. Це, в першу чергу, залізна руда та вугілля. Трошки менше платитимуть зерно і високовартісні вантажі, – зауважив керівник УЗ. – Свою частину роботи ми зробили. Ми передали далі всі наші ініціативи. Зараз вони знаходяться на рівні погоджень міністерств та публічних обговорень. Як тільки ми побачимо, що є дата, з якої можна відраховувати дні, ви про неї дізнаєтеся».
Раніше в УЗ повідомляли, що сподіваються на впровадження тарифної реформи після обговорення з бізнесом напочатку 2023 року. Згідно з опитуванням Rail.insider, більшість респондентів підтримує ініціативу щодо спрощення тарифної системи.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики