У 2020 році планова сума закупівель мастил для Укрзалізниці буде більшою від 2019 року на 5-10%. Про це повідомила директор Департаменту категорійного управління АТ «Укрзалізниця» Неллі Стельмах під час зустрічі з виробниками мастильних матеріалів, інформує пресслужба УЗ.
За її словами, з метою розширення кола учасників торгів на поставку мастил компанія планує публікувати на своєму сайті перелік виробників й назву продукції, яка пройшла постановку на виробництво, що буде важливою інформацією для інших виробників та постачальників мастил.
Як зазначається, учасники зустрічі також обговорили позиції стандарту якості мастильних матеріалів СТП-Н 04-009:2017. Директор Департаменту менеджменту якості продукції та послуг Укрзалізниці Олександр Ваганов підкреслив, що цей стандарт стосується винятково якісних характеристик мастил і не спрямований на дискримінацію виробників або постачальників.
Він пояснив, що за цим стандартом УЗ здійснює обстеження виробництва з метою проведення технічного аудиту, аудиту систем якості на виробництві й на цій стадії перевага надається тому виробнику, який має сучасну лабораторію з кваліфікованим персоналом, що дає можливість отримати інформацію про показники якості мастил на усіх стадіях виробництва. Також Укрзалізниця здійснює експлуатаційні випробовування мастил, що допомагає визначити відсутність проблем з якістю цієї продукції. Наразі УЗ готує нову методику, яка дозволить скоротити строки таких випробувань і спростити процес.
«Ми завжди чекаємо від виробників якісної продукції з тими фізико-хімічними властивостями, які закладені у тендерну документацію», — сказав Ваганов.
У пресслужбі повідомляють, що учасники зустрічі також дійшли згоди щодо необхідності створення в Укрзалізниці власної акредитованої лабораторії з перевірки якості мастил і пального задля мінімізації ризиків розбіжності між документами на постачання та якістю кінцевого продукту, який отримує галузь. Зараз уже ведеться робота над створенням такої лабораторії.
Щодо платіжної дисципліни у контрактах на постачання пально-мастильних матеріалів, в. о. директора філії «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» Євген Нікітін наголосив, що на сьогодні кредиторська заборгованість філії зведена майже до нуля і щодо цих матеріалів навіть скорочено строки оплати.
Зі свого боку Стельмах додала, що з 20 квітня 2020 року набирають чинності зміни до Закону України «Про державні закупівлі», згідно з якими замовник торгів зможе дати постачальнику час на виправлення помилок у тендерній пропозиції, крім технічної частини, що значно покращить ситуацію з відхиленнями учасників та, імовірно, з кількістю скарг до Антимонопольного комітету.
Вона також підкреслила, що Укрзалізниця продовжить боротьбу з так званим тендерним тролінгом, коли деякі компанії подають велику кількість скарг, блокують процедури закупівель або виконання вже підписаних договорів, навіть не беручи участі у торгах. Таким учасникам треба зрозуміти, що їхні дії можна трактувати як загрозу безпеці руху та, відповідно, Укрзалізниця буде на це реагувати належним чином, зазначила вона.
Нагадаємо, АТ «Укрзалізниця» зекономила у серпні–жовтні 130 млн грн на закупівлі пально-мастильних матеріалів.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики