Міжнародні новини, Новини

Попит на вантажні вагони в РФ в найближчі шість років буде знижуватися

Інститут проблем природних монополій (ІППМ) прогнозує, що ринок нових вагонів у 2022—2027 роках буде скорочуватися в середньому на 1% на рік. Про це пише Rail.insider із посиланням на «РЖД-Партнер».

ІППМ прогнозує, що в 2022—2027 роках сумарний обсяг перевезень вантажів на мережі ВАТ «РЖД» становитиме майже 9 млрд т. При цьому вантажна база буде рости з темпом 1,1% на рік (тут і далі за базові взяті показники 2019 року).

З огляду на таку прогнозовану динаміку перевезень, а також перспективи списання вагонів фахівці очікують, що парк вагонів у 2022—2027 роках буде зростати повільніше — в середньому на 0,9%. Такі тренди допомогли експертам визначити, що для задоволення потреб ринку вагонобудівників буде досить в майбутні 6 років випустити 264,8 тис. вантажних вагонів, тобто в середньому по 44,1 тис. одиниці рухомого складу на рік. Це на 22,8% нижче обсягу випуску в «ковідному» 2020 році та на 44,6% нижче рекордного рівня 2019 року (79,6 тис. одиниць). При цьому випуск піввагонів буде скорочуватися в середньому на 6,6% на рік, фітингових платформ — на 6,3% на рік, а ринок цистерн, навпаки, зростатиме на 7,7% на рік через високі обсяги списання.

«Зараз попит на вагони тримається за рахунок зростання перевезень вугілля, чорних металів, нафтопродуктів і контейнерів, — зазначив заступник генерального директора ІППМ Володимир Савчук. — Суттєвий ефект від впливу зовнішньої кон’юнктури буде скоро вичерпаний, а раніше очікуваного зростання попиту на вантажні вагони з 2025 року не відбудеться. Перенасичення ринку вагонів призведе до зміщення зростання потреби на більш пізній час. У таких умовах вагонобудівникам доведеться вести гостру боротьбу за клієнта і продовження оптимізації виробничих потужностей».

Як повідомлялося раніше, «дочка» РЖД має намір продати весь парк критих вагонів.

Читайте також