Новини, Рухомий склад

Потрібне комплексне рішення для програми оновлення вагонів, — керівник «Лемтрансу»

Генеральний директор компанії «Лемтранс» Володимир Мезенцев закликав зважено і комплексно підійти до програми оновлення вантажних вагонів в Україні. Про це він повідомив під час форуму Mintrans, що проходив 17 листопада в Києві.

«У програмі йдеться про оновлення 45 тис. вагонів. Це достатньо велика кількість, і кошти, які мають надати, за великим рахунком, банки або лізингові компанії», — зауважив Володимир Мезенцев.

За його словами, оновлення рухомого складу давно назріло, адже клієнт, «отримуючи вагон низької якості, несе на ньому додаткові витрати, будь-який ремонт — це відволікання вагонів від перевезення».

«Проте, оскільки програма «Велике будівництво» розроблена комплексно та стратегічно, хотілося б такого же комплексного і зваженого підходу і до програми оновлення рухомого складу. Є частина вагонів, які «подовжені» власниками у 2018—2021 роках. Частину з них планують списати раніше терміну. Мені здається, що до цього питання треба підійти достатньо зважено. Зібрати, можливо, тих власників, які робили ремонти, і з ними проговорити це питання додатково», — зазначив Володимир Мезенцев.

Він додав, що, крім методів адміністративного обмеження терміну експлуатації вагонів, хотілося б побачити методи стимулювання придбання і виробництва вагонів. «Це має бути державна довгострокова програма фінансування у гривнях і з невеликими відсотками, на рівні 3—5%. Можуть бути пільгові умови для нових вагонів щодо тарифу. Чому я порушив питання стимулів? Тому що може виникнути ситуація, коли буде дефіцит рухомого складу, але при цьому ніхто не буде закупати вагони», — розповів очільник компанії.

На думку керівника «Лемтрансу», результатом довгострокової програми та пільгових кредитів стане заохочення попиту на будівництво нових вагонів. Таким чином банки підтримають виробництво і зростання ВВП.

Він також наголосив, що «будь-які інвестиції будуть неефективні, якщо не вирішити питання збереження вагонного парку. Проблемою на ринку є грейферне вивантаження. У меморандумі (щодо оновлення вагонного парку, — ред.), котрий зараз обговорюється, йдеться про те, що грейферне вивантаження буде заборонене. Але чітко, що з 1 січня 2025 року це буде заборонено, не прописано. Хотілося б, щоб це було», — зазначив керівник.

Володимир Мезенцев також висловив побажання щодо ретельнішого приймання рухомого складу з боку вагонників УЗ. На думку спікера, для цього доцільно застосовувати нові технології — елементи машинного зору — для відстеження технічного стану вагонів як після вивантаження, так і після ремонтів.

Читайте також