У порту Поті (Грузія) почали будувати новий мультимодальний термінал. Об’єкт, який потребує інвестицій від 15 до 20 млн доларів, буде споруджуватися спільно Казахстаном і Грузією з проєктною максимальною потужністю 450 тис. TEU на рік. Новий термінал може вплинути на збільшення перевезень Середнім коридором. Про це пише Rail.insider із посиланням на Railfreight.
У червні минулого року транспортно-логістична інвестиційна група з Казахстану PTC Holding та грузинські партнери заснували спільне підприємство JSC Poti Transterminal із відповідальністю за будівництво термінала, що розкинувся на території 8 га. Партнери мають рівні частки у спільному підприємстві.
Згідно з планом, перша черга будівництва завершиться в першому кварталі 2024 року. До того часу він зможе щорічно обробляти 80 тис. TEU в Середньому коридорі, вважає керівник PTC Holding Тимур Карабаєв.
«Будівництво портового термінала стане першим казахстанським інфраструктурним проєктом, реалізованим у Поті, що вкрай важливо для казахстанських підприємств у поточній геополітичній ситуації в світі, а також для диверсифікації логістичних маршрутів», — додав Тимур Карабаєв.
Інвестиції Казахстану в Грузію є цілеспрямованими, оскільки країна визнає, що для посилення позиції свого залізничного логістичного центру вона також має сприяти зростанню країн-партнерів.
«Казахстан повинен стати транзитним хабом для транспортування вантажів з Китаю до країн ЄС і зворотно. Такі проєкти сприятимуть цьому. У Казахстану буде свій термінал у Грузії, і це є продовженням казахстанської політики щодо розвитку Середнього коридору», — підкреслив міністр промисловості та розвитку інфраструктури Казахстану Марат Карабаєв.
Передбачається, що завдяки введенню в експлуатацію нового термінала зросте пропускна спроможність Середнього коридору. Коридор «збільшився» з 25,2 тис. TEU у 2021 році до 33,6 тис. TEU торік. Цьогоріч обсяги планується збільшити до 52,9 тис. TEU.
Водночас потребують вирішення інші питання: відсутність суден і барж у Чорному та Каспійському морях, страхування та митне оформлення.
Як повідомлялося раніше, залізниці Казахстану, Азербайджану та Грузії розвиватимуть перевезення ТМТМ.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики











