Під час Ukrainian Transport Forum 2025 10 червня заступник директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов окреслив ключові напрямки інтеграції української залізничної системи до Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T), пише Rail.insider.
Посадовець звернув увагу на важливість реалізації положень Регламенту (ЄС) 2024/1679, що вперше офіційно включає Україну до TEN-T із продовженням чотирьох ключових європейських транспортних коридорів.
Серед проєктів, над якими зараз працюють в УЗ:
- впровадження колії шириною 1435 мм на дільниці Держкордон Польща/Україна—Мостиська ІІ—Скнилів (реалізація — до 2028 року);
- реконструкція споруд залізниці з електрифікацією напрямку Ковель—Ягодин—Державний кордон з Республікою Польща (реалізація — до 2030 року);
- проєктування реконструкції споруд залізниці з будівництвом колії 1435 мм та електрифікацією на дільниці Львів—Чернівці—Вадул-Сірет—Держкордон (реалізація — до 2028 року);
- розробка стратегії розвитку Львівського залізничного вузла (реалізація — до 2027 року).
«Фінансування заходів із розвитку мережі TEN-T здійснюється передусім за рахунок програми Connecting Europe Facility (CEF). Євроінтеграція на залізниці йде. Для цього є і політичне рішення, і відповідні документи стратегічні. Тож низка проєктів реалізується», — наголосив Валерій Ткачов.
Нагадаємо, що наразі розвиток залізничної інфраструктури європейського стандарту, зокрема будівництво колії шириною 1435 мм в Україні, здійснюється у межах визначених стратегічних документів, як на національному рівні, так і відповідно до нормативно-правових документів Європейського Союзу.
Так, 11 липня 2023 року Єврокомісія оприлюднила стратегію євроінтеграції залізничних систем України та Молдови у межах плану дій ініціативи «Шляхи солідарності».
Відповідно до зазначеного документа передбачено будівництво понад 3300 км залізничної інфраструктури європейського стандарту (колія 1435 мм) на території України згідно з оновленими індикативними картами TEN-T.
Самим же Регламентом (ЄС) 2024/1679, на якому акцентував Валерій Ткачов, передбачено розширення мережі на територію України та Молдови із продовженням чотирьох європейських транспортних коридорів мережі TEN-T, а саме:
- «Північне море—Балтика» із продовженням через Львів, Ковель до Києва і далі на схід;
- «Балтійське море—Чорне море—Егейське море» через Львів і Чернівці до Одеси;
- Середземноморського коридору та коридору Рейн—Дунай із продовженням до Львова через Чоп.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики