Польська інтермодальна група Laude минулого тижня ввела в експлуатацію найбільший термінал. Він розташований на залізничній лінії LHS із шириною колії 1520 мм та зможе обробляти значну частину вантажів, які транспортуються цим маршрутом з України, перевантажуючи їх на євроколію 1435 мм і автотранспорт. Про це пише Rail.insider із посиланням на ЦТС.
Новий інтермодальний термінал розташований неподалік міста Замосць, що приблизно в 50 км від українсько-польського кордону. Об’єкт побудовано поруч із базою технічного обслуговування компанії PKP LHS. Laude буде повністю залежати від локомотивів цього оператора, адже це єдина компанія, що працює на лінії.
Зауважується, що термінал — найсучасніший об’єкт такого типу у Польщі. Він зможе обслуговувати до 10 поїздів на добу, хоча наразі через обмежену пропускну спроможність прикордонного переходу Ізов—Грубешув приймає два потяги. Однак у Laude сподіваються, що незабаром ситуація покращиться.
У межах розширення збудовано по одній додатковій колії стандарту 1520 мм і 1435 мм довжиною 900 м кожна. Загалом протяжність колій на терміналі сягнула 6,4 км. Вартість робіт — майже 30 млн злотих.
Термінал оснащений двома 40-тонними мостовими кранами (третій кран мають встановити до кінця року) та п’ятьма річстакерами. Потужності зберігання становлять 2 тис. TEU. Додатково було створено кілька паркувальних і маневрових майданчиків.
Підприємство зможе обробляти 15 тис. TEU на рік. «Це дає можливість експортувати з України значно більший обсяг вантажів, ніж раніше», — заявили у Laude.
Інвестиція Laude збіглася із завершенням робіт PKP LHS на станції Замосць Майдан. Там споруджено п’ять колій загальною протяжністю 6 км разом зі стрілочними переводами, обладнаними сучасними пристроями керування залізничним рухом, а також вантажний майданчик площею 14 тис. м2 та під’їзну дорогу. Це збільшує пропускну спроможність усієї лінії.
В Laude вважають, що використання спеціалізованих контейнерів для перевезення сипких вантажів може стати рішенням для перевезення українського зерна. Адже це покращить логістику, зменшуючи витрати та час, необхідний для обробки на терміналах і на кордоні. «Компанія Laude може перевозити до 4 тис. т в одному поїзді, і саме це, у поєднанні зі зміною організації руху на лінії LHS, може допомогти покращити ситуацію з експортом зерна залізницею з України», — розповів голова правління Laude Smart Intermodal Марчін Вітчак.
Зауважимо, що ширококолійна залізниця, якою управляє компанія PKP LHS пролягає від кордону з Україною (Грубешув) до Славкува. Її довжина становить приблизно 395 км. Це найбільш заглиблена в ЄС залізниця колії 1520 мм.
Як повідомлялося раніше, у Румунії збудувано новий інтермодальний термінал.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики