На залізниці країни-агресора РФ виник технологічний дефіцит вагонів через їх знаходження в Україні. У зв’язку з цим профільний комітет Ради федерації з економічної політики запропонував уряду відновити залізничні переходи на кордоні між Росією та Україною для «повернення» рухомого складу. Про це інформує Rail.insider із посиланням на РЖД-Партнер.
«Проблемним питанням є технологічний дефіцит рухомого складу, зумовлений тривалим його перебуванням на території іноземних держав, зокрема на території України. Пропозиція щодо вирішення проблемного питання та мінімізації ризиків, що виникають – відновлення залізничних переходів між Україною та Російською Федерацією», – йдеться в листі комітету на адресу голови уряду країни-агресора.
Які саме прикордонні переходи маються на увазі, яким чином їх збираються відновлювати в умовах бойових дій та як планують «повертати» вагони, щодо яких уже розпочато процедуру націоналізації, не повідомляється.
Разом із тим, у зв’язку з початком націоналізації рухомого складу, російські сенатори «пропонують припинити обов’язки зі сплати лізингових платежів щодо втрачених (конфіскованих) в Україні вагонів». Також серед ініціатив комітету – повна або часткова компенсація вартості таких вагонів за рахунок коштів федерального бюджету РФ.
АТ «Укрзалізниця» 15 березня заявило, що розпочинає націоналізацію російських вагонів в Україні. Це стало можливим після підписання Президентом Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів».
За оцінками очільника УЗ Олександра Камишіна, в Україні перебувають 15 тис. російських вагонів, які належать 250 компаніям.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики