Інфраструктура, Міжнародні новини, Новини

У Європі готують залізничну альтернативу Босфору

Вантажний залізничний коридор Болгарія – Греція щороку перевозитиме вантажів на 650 млн євро та дозволить залучити значний відсоток контейнерів, які традиційно йдуть транзитом через Босфор. Про це пише Rail.insider із посиланням на Railfreight.

«Проєкт Sea2Sea, який обговорювався довгий час, зараз стабільно крокує до реалізації. У його рамках інвестуватимуть в залізничну лінію, що з’єднає північну Грецію та Болгарію з румунським кордоном, і перемістить значні обсяги морських вантажів із протоки Босфор на залізницю», — пише видання.

Проект Sea2Sea спрямований на розвиток залізничного коридору, який з’єднує грецькі порти Салоніки, Кавала та Александруполіс з болгарськими чорноморськими портами Варна та Бургас, а також поширюється до порту Русе на Дунаї та болгарсько-румунського кордону.

Греція та Болгарія мають намір створити спільну компанію для управління проєктом. Водночас обидві сторони намагатимуться включити його до фінансової програми Connecting Europe Facility (CEF II).

Що стосується Греції, то країна інвестує близько 4 млрд євро в залізничні проєкти на своїй території. Контракти на будівництво будуть підписані у 2023 році, а роботи мають завершитися до 2027 – 2028 років.

Планується модернізувати із електрифікацією, будівництвом других колій та заміною систем сигналізації 382 км залізничних ліній. Це підвищить швидкість та збільшить пропускну спроможність.

Міністр транспорту Греції Костас Караманліс наголосив на важливості цього нового коридору. Зокрема, він підкреслив, що це проект має геостратегічне значення, оскільки дозволить збільшити залізничні вантажопотоки в регіоні.

«Неможливо стати логістичним центром у південно-східній Європі, не інвестуючи в залізничне сполучення між цими грецькими пунктами призначення та дозволивши портам північної Греції мати доступ до залізниці», – сказав він.

Згідно з дослідженнями грецької інжинірингової компанії ERGOSE, геостратегічна та логістична цінність мегапроєкту Sea2Sea не може бути непоміченою.

«Він міг би залучити значний відсоток контейнерних вантажів, які традиційно йдуть транзитом через Босфор. Перехід з морського на залізничний транспорт може скласти 650 млн євро на рік», – підсумували в компанії.

Як повідомлялося раніше, екпорт української аграрної продукції через протоку Босфор постійно відчуває значні складнощі через саботаж інспекцій суден представниками країни-агресорки.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати