Українська асоціація вторинних металів «УАВтормет» звернулася до Державної митної служби України з проханням офіційно роз’яснити порядок митного оформлення брухту (код УКТ ЗЕД 7204) при його експорті до проросійського анклаву Придністров’я. Про це йдеться в офіційному листі президента «УАВтормет» Володимира Бублея до в. о. голови Держмитслужби України Сергія Звягінцева, пише Rail.insider із посиланням на «МінПром».
Згідно з документом, «УАВтормет» просить ДМСУ надати вичерпний перелік документів, які необхідні для здійснення митного оформлення брухту при постачанні до Придністров’я; пояснити, чи передбачені додаткові вимоги або обмеження при експорті брухту до Придністров’я; повідомити, чи застосовується при експорті брухту до Придністров’я експорте мито, і якщо так — в якому розмірі та відповідно до яких нормативно-правових актів.
Крім того, асоціація хоче знати порядок взаємодії з митними органами України при перетині кордону та оформлення зазначених операцій.
«Враховуючи значний інтерес підприємств-експортерів до даного питання та його безпосередній вплив на здійснення зовнішньоекономічної діяльності, просимо надати офіційну відповідь в найкоротший можливий термін. Працюємо на Перемогу!» — констатував у листі Володимир Бублей.
У свою чергу президент Об’єднання підприємств «Укрметалургпром» Олександр Каленков, коментуючи лист, зауважив, що всі спроби «УАВтормет» максимально сприяти і допомагати експортерам брухту налагодити та суттєво збільшити постачання сировини до проросійського анклаву Придністров’я повинні кваліфікуватися компетентними органами як державна зрада.
«Наразі українська металургія перебуває у вкрай скрутному становищі. Чи не найболючішим є питання дефіциту брухту, без якого жодне підприємство галузі не може працювати. Мало того, що експорт цієї стратегічної сировини б’є всі рекорди, а державний бюджет не отримує від цього жодного зиску, адже Україна має з Євросоюзом зону вільної торгівлі, так асоціація брухтарів намагається пролобіювати та максимально спростити експорт брухту до проросійського анклаву, ніким не визнаного Придністров’я», — сказав він.
За словами Олександра Каленкова, це не перший раз, коли «УАВтормет» займається лише питаннями експорту сировини. «Після широкомасштабного вторгнення перед брухтозаготовельною галуззю стоїть багато викликів. Це і нестача робочих рук, це і перелік наявних перероблюючих потужностей, це і, врешті-решт, притомне прогнозування здатності брухтарів забезпечити метпідприємства брухтом. До речі, «УАВтормет» досі не надала Кабміну дані формування балансу попиту-споживання брухту, що є обов’язковим за законом», — зауважив президент «Укрметалургпром».
Він також нагадав, що у серпні, коли ЗМІ почали публікувати інформацію про відновлення поставок брухту до Придністров’я, «УАВтормет» поширила заяву, в якій засудила оприлюднення у інформаційному полі таких фактів. «Але при цьому не було висловлено жодного засудження дій експортерів-брухтарів, які фактично почали торгувати із агресором. В той же час «Укрметалургпром» вже багато разів підкреслював, що постачання брухту до Придністров’я — це пряма торгівля з агресором та фінансування війни проти України. Це абсолютно неприпустимо, і тому я сподіваюся, що спеціальні служби кваліфікують усі ці дії та наміри як державна зрада», — констатував Олександр Каленков.
Як повідомлялося раніше, Україна відновила експорт брухту залізницею до Придністров’я.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики











