Статті

Угода століття: як зміняться перевезення CP і KCS після об’єднання

Про наміри щодо об’єднання дві вантажні північноамериканські залізниці першого класу – Canadian Pacific (CP) та Kansas City Southern (KCS) – оголосили у березні поточного року. Фактично нова компанія отримає мережу для перевезень у трьох країнах – Канаді, США та Мексиці. Вартість угоди сягає 31 млрд доларів (понад 800 млрд грн). Процедура узгоджень операцій подібного масштабу досить складна і тривала. Завершити процес планується за один-два роки, а нещодавно подана заявка до федеральної Ради з наземного транспорту (STB). Разом із тим стали відомі подробиці того, як зміняться перевезення компаній в результаті злиття. Із вражаючими даними пропонуємо ознайомитися за матеріалом Rail.insider, підготовленим на основі статті Біла Стефенса із журналу Trains у перекладі кандидата технічних наук Олексія Краснова.

Залізниці Canadian Pacific і Kansas City Southern заявили, що запропоноване ними злиття призведе до значного зростання перевезень, при цьому кількість поїздів в напрямку північ — південь на об’єднаній залізничній мережі, за прогнозами, збільшиться за три роки в два рази.

Емблеми залізниць

Детальні відомості щодо руху поїздів були включені в заявку на злиття (4342 сторінки, об’єм близько 1 ГБ), подану в регуляторні органи США 29 жовтня. У документі, який був опублікований на сайті STB, викладено операційний план нової залізниці Canadian Pacific Kansas City (CPKC), намічено проєкти розширення пропускної спроможності, дано прогнози об’ємів перевезень і зростання числа робочих місць. Усе це повинно стати результатом створення першої залізниці, яка з’єднає Канаду, США і Мексику.

Злиття «дозволить CPKC значно покращити залізничні перевезення у важливих транспортних коридорах північ — південь, перетворивши відносно малодіяльні маршрути у більш надійну транспортну артерію не тільки всередині Сполучених Штатів, але й між США, Мексикою і Канадою, сприяючи зростанню вантажопотоків в рамках торгової угоди USMCA», — повідомили залізниці федеральним органам.

«CP і KCS поєднуються, як два взаємопов’язаних пазли», — пише генеральний директор CP Кейт Кріл. «Ми ідеально доповнюємо один одного, і наше об’єднання дозволить краще задовольнити транспортні потреби вантажовідправників і всієї економіки Північної Америки».

Представники залізниць стверджують, що зростання CPKC буде відбуватися за рахунок відтоку вантажів з інших залізниць і автотранспорту. Крім того, планується вихід на нові ринки, який зможе відкрити тільки злиття.

Завдяки новому маршруту, що з’єднає Канаду і Середній Захід США з Техасом, американським узбережжям Мексиканської затоки і Мексикою, CPKC зможе отримати додаткові відправлення 80 тис. вагонів і 137 тис. контейнерів, які на даний час перевозяться залізницями-конкурентами.

У заявці на злиття CP і KCS йдеться про прогнозоване зростання перевезень на новій залізниці в напрямку північ — південь і збільшення пропускної спроможності

 

Новий інтермодальний сервіс вперше з’єднає мережі CP і KCS, дозволяючи скорочувати рух по автомагістралям на 64 тис. вантажних автомобілів щорічно.

Об’єднуючи пункти відправлення і призначення в єдину систему, CPKC зможе отримати нові об’єми перевезень ряду товарів: зерно, хімікати, деревина, побутова техніка, автозапчастини і готові автомобілі, а також розширити інтермодальні перевезення.

Протягом трьох років CPKC планує отримувати додатковий дохід від зростання перевезень в розмірі 716 млн доларів щороку та економити 173 млн доларів на рік, підвищуючи ефективність і скорочуючи витрати. Жоден маршрут не буде закрито, всі виробничі потужності залишаться в роботі. Більше того, CPKC створить понад 1000 нових робочих місць, щоб впоратись зі зростанням перевезень.

Велике зростання за три роки

Очікується, що найбільше зростання кількості щоденних поїздів в новій системі відбудеться на маршрутах компанії CP, колишніх лініях Milwaukee Road: від «міст-близнюків» (Міннеаполіс і Сент-Пол) та Чикаго до станції Сабула, штат Айова, і далі до Канзас-Сіті.

На дільниці River Sub компанії CP (частина лінії Сент-Пол — Чикаго) з’явиться 6 нових поїздів, а загальна кількість щоденних поїздів збільшиться до 18. На дільниці Marquette Sub, яка проходить вздовж річки Міссісіпі від Рівер, штат Міннесота, до Сабула, трафік зросте з 7,7 до 14,3 поїздів на добу. На дільниці Chicago Sub буде проходити 11 поїздів на добу, в порівнянні з 2,9 сьогодні.

Кількість поїздів на дільниці Davenport Sub збільшиться з 7,1 до 21,6, а на сусідній Ottumwa Sub — з 4,2 до 18,4. На дільницях CP Laredo Sub, штат Міссурі, і Kansas City Sub трафік зросте з 3 до 17 поїздів на добу.

Аналогічне збільшення прогнозують для головної лінії KCS Канзас-Сіті — Шривпорт, Луїзіана — Бомонт, Техас: з 13,5 до 28,5 поїздів на добу на Pittsburg Sub, з 11,3 до 25,9 на Heavener Sub і т.д.

Залізниці зобов’язались співпрацювати з STB і громадами міст, розташованих вздовж залізниці, для вирішення проблем, які можуть виникнути при збільшенні кількості поїздів. «Ми будемо наполегливо працювати, щоб бути добрими сусідами і пом’якшити можливі несприятливі фактори впливу на населення», — пише Кейт Кріл.

Збільшення пропускної спроможності

CPKC витратить 276,4 млн доларів (7,5 млрд грн) на збільшення пропускної спроможності коридору північ — південь від «міст-близнюків» і Чикаго до штату Луїзіана, включаючи 26 місць, де передбачено будівництво других колій, нових роз’їздів або розширення існуючих.

«Природне об’єднання систем CP і KCS в США створить умови для нових значних інвестицій в транспортні послуги, пропускну спроможність і безпеку на нашій основній дільниці між Луїзіаною і Міннесотою, яка має потенціал для зростання, але сьогодні завантажена недостатньо», — вважає генеральний директор CP.

Генеральний директор CP Кейт Кріл

Близько 260 миль (418 км) на трьох дільницях головної магістралі CP в штатах Айова і Міссурі буде обладнано диспетчерською централізацією. Крім того, там з’явиться шість нових роз’їздів і ще шість буде розширено. На дільниці CP Chicago Sub буде збудовано новий роз’їзд.

На магістральній лінії на південь від Канзас-Сіті планується збільшення пропускної спроможності двоколійної дільниці, яка примикає до терміналу Kansas City International Freight Gateway (спеціалізується на перевезеннях інтермодальних контейнерів і автомобілів). На дільниці Канзас-Сіті — Бомонт буде розширено дев’ять існуючих роз’їздів і збудовано три нових.

У Ларедо, штат Техас, триває будівництво трьох колій в районі сортувальної станції Ларедо-Ярд, що дозволить пропускати поїзди в напрямку одноколійного мосту International Railway Bridge без зупинок на станції. Компанія KCS також планує побудувати другий одноколійний міст через річку Ріо-Гранде.

CP вже має плани, при здійсненні яких інтермодальний термінал Бенсенвілл біля Чикаго матиме змогу обробляти більші об’єми вантажів і приймати поїзди довжиною 10 тис. футів (понад 3 км).

Інтермодальний сервіс

CPKC буде надавати послуги з інтермодальних перевезень, які сполучать Мексику і Техас із Середнім Заходом США і Канадою. Бенсенвілл стане крупним центром інтермодальних перевезень із Східної Канади і Детройту в Канзас-Сіті, район Далласа і Мексику.

Термінал CP у Міннеаполісі буде мати таке ж значення для перевезень із Західної Канади і Верхнього Середнього Заходу США в пункти призначення на мережі KCS.

«CPKC створить нові інтермодальні послуги, які будуть з’єднувати Даллас з Чикаго та іншими пунктами, і це дозволить відкрити багато нових прямих маршрутів з Мексики в напрямку Верхнього Середнього Заходу США і Канади», — говориться в заявці.

Найбільш дальній інтермодальний поїзд буде слідувати з порту Ласаро-Карденас в Чикаго (понад 3,5 тис. км), Торонто, Монреаль і Східну Канаду.

Існуючі та перспективні маршрути KCS

Нова компанія буде пропонувати інтермодальні послуги трьох видів: преміальні, стандартні та гнучкі, аналогічно CP. Значний потенціал росту мають перевезення автозапчастин між Східною Канадою, Середнім Заходом і Мексикою та міжнародні перевезення в рефрижераторних вагонах мексиканської продукції і м’яса, переробленого на Середньому Заході. Завдяки високоякісному сервісу CPKC планує щороку перевозити десяту частину (500 тис. із 5 млн т) продукції, яка експортується з Мексики до США.

Поїзд компанії Canadian Pacific відправляється із станції Бенсенвілл-Ярд. Ця станція буде відігравати важливу роль в інтермодальних перевезеннях CPKC

CPKC заявила, що посилить конкуренцію в сегменті перевезень автозапчастин. «Сьогодні значний обсяг цього товару перевозить не тільки автотранспорт, але й залізниці, включаючи маршрути через Ларедо (залізничні компанії Union Pacific (UP) та KCS) і через Ігл-Пасс (UP-Ferromex, BNSF-Ferromex), — пишуть віце-президент CP з комерційної інтеграції Джонатан Вахба і директор з маркетингу KCS Майк Наац. – CP-KCS зможе надати вантажовідправникам ще один, і, ми вважаємо, кращий варіант. Незважаючи на те, що маршрут CPKC Чикаго — Ларедо є довшим від маршруту UP, CPKC запропонує ефективне управління на всьому шляху прямування, що, імовірно, також забезпечить чудову економічність перевезень. Ми очікуємо, що існуючі залізниці продовжать успішно конкурувати в цьому сегменті, але, в цілому, завдяки появі CPKC, конкуренція підвищиться».

На маршруті Даллас — Чикаго CPKC буде конкурувати з залізницею першого класу BNSF. «Хоча маршрут BNSF більш короткий і швидкий, CPKC запропонує дуже надійну доступність нашого стратегічного терміналу в Бенсенвіллі. Крім того, термінал KCS в Уайлі (Техас) та інфраструктура CP в Чикаго мають достатню пропускну спроможність», — вважають фахівці.

CPKC буде пропонувати прямі інтермодальні перевезення з порту Ласаро-Карденас на тихоокеанському узбережжі Мексики в Детройт, Торонто і Монреаль через Чикаго. «З точки зору логістики нова послуга буде доволі привабливим і, можливо, більш надійним варіантом у порівнянні з маршрутами з портів Лос-Анджелес і Лонг-Біч, які, як відомо, перевантажені», — пишуть Джонатан Вахба і Майк Наац.

CPKC також має наміри пропонувати послуги міжнародних інтермодальних перевезень з канадських міст Ванкувер (провінція Британська Колумбія), Сент-Джон (провінція Нью-Брансвік) до Канзас-Сіті.

Нова організація руху

Робочий план CPKC складається з двох етапів. Спочатку будуть погоджені поточні плани руху поїздів, а потім запущені нові послуги.

Відразу після отримання дозволу на злиття CPKC організує перевезення на великі відстані та подовжить маршрути поїздів. Усунення операцій, пов’язаних з обміном поїздами між CP і KCS на сортувальній станції Джойнт-Едженсі в Канзас-Сіті, зменшить час руху між Шривпортом і Сент-Полом на 26 годин.

Планом передбачено зміни для двох десятків поїздів, виходячи з оптимізації, збільшення пропускної спроможності та нових транспортних потоків. «Вантажопотік буде рухатись з пунктів на мережі CP в Західній Канаді і Верхньому Середньому Заході через лінію Сент-Пол — Сабула — Канзас-Сіті», — говориться в заявці. «З пунктів відправлення в Чикаго, Детройті та Східній Канаді поїзди будуть прямувати по лінії CP Чикаго — Сабула — Канзас-Сіті. На південь від Канзас-Сіті рух буде здійснюватись по лініям KCS в штатах Арканзас, Міссісіпі, Луїзіана і Техас, а також через Мексику. На північ поїзди будуть слідувати цими ж лініями в зворотному напрямку».

Приклади нових щоденних поїздів CPKC:

  • Інтермодальні та звичайні вантажні поїзди №№160/161 Міннеаполіс (США) —Толука (Мексика).
  • Інтермодальні та звичайні вантажні поїзди №№162/163 Бенсенвілл, Іллінойс — Уайлі, Техас.
  • Інтермодальні, звичайні вантажні та поїзди для перевезення автомобілів №№170/171 Торонто — Ласаро-Карденас.
  • Інтермодальні та звичайні вантажні поїзди №№174/175 Бенсенвілл — Інтерпуерто (Мексика).
  • Інтермодальні поїзди №№176/177 Бенсенвілл — Ласаро-Карденас, які будуть обслуговувати проміжні пункти в Салінас Вікторія та Енкантада, Мексика.

На сортувальних станціях Сент-Пол, Бенсенвілл, Шіллер-Парк, Шривпорт і Сан-Луїс-Потосі прогнозується збільшення розмірів руху і маневрової роботи, оскільки вони будуть формувати поїзди для всієї мережі CPKC.

З іншого боку на більшості сортувальних станцій KCS маневрова робота дещо зменшиться, а в Мексиці на станціях Санчес і Нуево-Ларедо на кордоні з США — значно впаде.

Для поїздів, які з’єднують Західну Канаду і Верхній Середній Захід США з мережею KCS, планується організувати маршрут обходу Чикаго. У середньому 6,6 поїздів на добу, які зараз проходять по коліям інших залізниць в Чикаго, будуть пропускати в обхід міста через дільницю CP Marquette Sub. Мета цього – розвантажити чиказький вузол.

Локомотивний і вагонний парк

Об’єднаний локомотивний парк компанії CPKC буде складати 2421 одиницю. Заходи з оптимізації дозволять CPKC тримати в запасі не менше 135 локомотивів, але на третій рік після злиття усі вони будуть включені в роботу, щоб впоратися зі зростанням перевезень. До того ж, знадобиться ще 14 локомотивів, які будуть взяті з неробочого на даний час парку.

Очікується, що в зв’язку із зростанням перевезень в локомотивних депо KCS збільшиться об’єм робіт з технічного обслуговування. Завантаженість депо CP залишиться без змін і жодне з них не буде закрито.

Для задоволення зростаючого попиту на вантажоперевезення CPKC придбає 831 інтермодальну платформу, 604 хопери, 265 багатоярусних вагонів-автомобілевозів та 194 критих вагони. Орендований парк, який складається з піввагонів, спеціалізованих і універсальних платформ, планується скоротити.

Створення робочих місць

З моменту оголошення про злиття CP і KCS наполягають, що цей процес направлений на зростання, і скорочення робочих місць будуть мінімальними.

CPKC створить понад 1000 нових робочих місць, запропонованих профспілками, з них понад 800 — в США. У заявці представлено детальні таблиці даних щодо збільшення числа робочих місць, включаючи машиністів, кондукторів і механіків.

CP перенесе свою штаб-квартиру в США з Міннеаполіса в Канзас-Сіті і протягом трьох років закриє нині діючий офіс. Об’єднання адміністративних і допоміжних функцій призведе до втрати 112 робочих місць в Канзас-Сіті, але це буде компенсовано переводом працівників. Крім того, 92 адміністративні посади CP в Канаді буде скорочено. Диспетчерські служби CP переїдуть з Міннеаполіса в Канзас-Сіті.

Суспільна підтримка та екологічні переваги

Станція Маркетт (штат Айова) – цей маршрут CPKC дозволить поїздам слідувати в обхід Чикаго

До заявки додається понад 960 листів у підтримку проєкту від вантажовідправників, регіональних та місцевих залізниць, портів, промислових підприємств, державних чиновників, бізнес-груп і деяких профспілок.

За оцінками CP і KCS, підвищення паливної економічності та організація інтермодальних перевезень, які сприяють переходу вантажів з автотранспорту на залізницю, дозволить скоротити викиди парникових газів більше ніж на 377 тис. т на рік.

Планується відмовитись від поставок канадської сирої нафти на користь більш безпечної та екологічної технології “DRUbit” (сира нафта або бітум, приведені до більш концентрованого і в’язкого стану), що знизить ризики для довкілля. Цього року CP і KCS уже почали перевезення перших партій бітуму з Альберти (Канада) на нафтопереробний завод в Порт-Артурі (США).

Графік реалізації проєкту

Залізниці запропонували розглянути заявку на злиття в 10-місячний термін і очікують рішення STB на кінець 2022 року.

У грудні акціонери CP і KCS планують провести загальні збори і проголосувати за угоду. Якщо злиття буде схвалено, після перевірки регуляторними органами Мексики компанію KCS буде передано в трастовий фонд з правом голосу, щоб зберегти свою незалежність на час розгляду заявки в STB. У якості керуючого буде виступати колишній генеральний директор KCS Девід Старлінг.

Джерело головного фото – Railway Age.