Інфраструктура, Новини, Укрзалізниця

Укрзалізниця у 2022-му електрифікувала найбільшу за 10 років протяжність колій

АТ «Укрзалізниця» торік електрифікувала 82 км колій, а 470 км реконструювала і капітально відремонтувала. Про це повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін під час пресконференції за підсумками роботи у 2022 році, передає Rail.insider.

«По електрифікації — це рекордний показник за останні 10 років. У 2013 – 2020 роках Укрзалізниця електрифікувала в середньому лише 3 км колій на рік. Відбудували цього року теж рекордну за останні 4 роки протяжність колій», — зазначив Олександр Камишін.

Він додав, що попри нинішні складнощі з електроенергією, цей напрям лишається пріоритетним.

«Так, зараз у нас складнощі з виробництвом електроенергії. Але завжди українська електроенергія біла дешевшою, ніж імпортний дизель. Ми віримо в те, що проблеми з блекаутом закінчаться, але паливо ще довго буде переважно імпортне. Тому для нас електрифікація у фокусі і, навіть, попри війну, 2022 року ми зробили понад 80 км. Закінчили важливий проєкт Ковель – Ізов, перейшли на цій ділянці повністю на електротягу. А це 15 т дизелю на добу економія. Я уже мовчу про те, що електроенергію важче вкрасти, ніж дизельне паливо. Найкращий спосіб боротьби з крадіжками дизелю – електрифікація», – вважає керівник УЗ.

Він також наголосив, що попри широкомасштабну війну рівень капітальних ремонтів інфраструктури вищий, ніж за багато інших років.

«Для мене це важливо, тому, що я отримав компанію з третиною всіх колій, які прострочені по ремонту. Це завжди ризик сходу, виникнення небезпечної ситуації. Якщо 10 років не робили на належному рівні ремонту, то наздогнати за 2–3 роки неможливо… Хороший рівень ремонту закінчився 2012 року. Це було 1 тис. кілометрів і більше. Мені треба і команду, і фінансові ресурси підтягнути до рівня понад 700 км. На цей рік ми маємо план від 500 до 700 км. Але попри війну минулого року зробили 470 км таких ремонтів», – розповів керівник УЗ.

Олександр Камишін додав, що відбудовано 25 із 69 зруйнованих в ході бойових дій мостів.

Особливо відмітив керівник УЗ збільшення обсягів роботи на трьох заводах компанії з виробництва залізобетонних шпал. За його словами, це внесок компанії у зайнятість населення та наповнення місцевих бюджетів.

«Побудували значну кількість нових ділянок, запустили в роботу наші шпальні заводи. За минулий рік вони зробили більше шпал, ніж за будь-який із 10 років. Більше майже у 4 рази за 2021 рік», – наголосив Олександр Камишін.

Він також розповів про інфраструктурні проєкти щодо міжнародного сполучення. Зокрема, відремонтовано та відновлено рух колією 1435 мм на дільниці Ковель — Ягодин — держкордон протяжністю 64,4 км. Відновлено дільницю Рава-Руська — держкордон експлуатаційною протяжністю 8,2 км, а також дільниці Хирів — Старжава — держкордон (14,6 км) та Хирів — Нижанковичі — держкордон (24,2 км).

У сполученні з Румунією відновлено дільниці Рахів — Берлебаш — держкордон (експлуатаційна довжина — 19,3 км) та Тересва — держкордон (1,1 км).

Відповідаючи на запитання Rail.insider щодо перспектив відкриття пункту пропуску на переході з Молдовою на відновленій ліній Березине – Басарабяска, очільник УЗ відповів, що це справа прикордонних та митних служб двох держав.

«Ми свою частину роботи давно зробили. Ми зараз допомагаємо їм знайти порозуміння. Впевнений, що вони його знайдуть. Вірю, що це станеться найближчими місяцями», – зауважив Олександр Камишін.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати