Економіка, Новини, Порти

Уряд працює над забезпеченням експорту вантажів ГМК морем, — Юлія Свириденко

Найважливіше, що може зараз зробити уряд для української металургії, — забезпечити безперешкодний експорт морем. Про це заявила перший віцепремʼєр-міністр України—міністр економіки України Юлія Свириденко, пише Rail.insider із посиланням на інформацію Міністерства економіки України.

Юлія Свириденко відвідала промислові підприємства Дніпропетровщини для ознайомлення з виробництвом, інвестиційними планами та перевірки ефективності державних програм стимулювання економіки. Серед них — дніпровські підприємства «Біосфера» та «Інтерпайп НТЗ», нікопольські «Ніко Тьюб» та «Сентравіс», а також «АрселорМіттал Кривий Ріг».

Компанія «Інтерпайп» повідомила, що наразі реалізує три інвестиційні проєкти. Найбільший з них, вартістю приблизно 40 млн доларів, — це будівництво нової ділянки термообробки труб. Ще два проєкти впроваджуються у залізничному дивізіоні на заводі «Інтерпайп НТЗ» у Дніпрі.

Компанія «АрселорМіттал Кривий Ріг» поінформувала, що у 2024 році має намір збільшити завантаженість виробничих потужностей з 30 до 50%. Підприємство запланувало інвестиції у виробництво обсягом 150 млн доларів. Найбільший проєкт — будівництво хвостосховища «Карта ІІІ», яке забезпечить сталу роботу підприємства на наступні десятиліття.

«У день відвідування підприємств у Нікополі та Кривому Розі ці міста зазнали обстрілів з боку окупантів. На цьому тлі інформація про сміливі інвестиційні плани підприємств Дніпропетровщини виглядає особливо вражаюче. Металургія завжди була фундаментальною галуззю української економіки. До вторгнення ГМК створював приблизно 10% ВВП і приносив близько третини валютної виручки від всього товарного експорту. Ця галузь завжди була і залишається експортно орієнтованою. За кордон постачали понад 80% металопродукції. Найважливіше, що може зараз зробити уряд для української металургії, — забезпечити безперешкодний експорт морем. У цьому напрямку у нас є важливе досягнення. У вересні тимчасовим морським коридором пішли перші судна з металом. А в листопаді ми зафіксували загальне зростання експорту морем на 70%. Експорт металу починає працювати. Це означає, що металурги і гірники матимуть роботу, а український бюджет отримуватиме додаткові податки. Нині працюємо над повним розблокуванням морської логістики та запуском механізму страхування суден, який вже напрацьований», — наголосила Юлія Свириденко.

Як повідомлялося раніше, тимчасовим коридором експортовано 10 млн т вантажів.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також