АТ «Укрзалізниця» розглядає реалізацію проєкту з Південною Кореєю щодо придбання 20 пасажирських електропоїздів. Про це розповів заступник міністра фінансів України Олександр Кава, пише Rail.insider із посиланням на «Інтерфакс-Україна».
За словами посадовця, електропоїзди мають бути аналогічні моделі HRCS2, що придбали до Євро-2012. Проте на відміну від попереднього разу планується закупити не дев’ятивагонні електропоїзди, а шестивагонні, які можна використовувати на більшій кількості маршрутів.
Але це поки що не до кінця фіналізований проєкт. Адже наразі не всі необхідні рішення уряду ухвалені. Також є питання до визначення ціни рухомого складу.
«Йдеться про пов’язаний кредит, тобто про кошти, які залучаються під державні гарантії. Це кредит корейського уряду, і його умовою є те, що електропоїзди має бути придбано винятково у корейських виробників. Це загальнопоширений для зв’язаних або експортних кредитів принцип ОЕСР (Організація економічного співробітництва та розвитку, — ред.). Виходячи з цього, нам важливо ретельно підійти до визначення й обґрунтування ціни закупівлі. На скільки мені відомо, Укрзалізниця проводить таке дослідження вартості об’єктів-аналогів від інших виробників», — уточнив Олександр Кава.
Він додав, що на корейському ринку виробників залізничного рухомого складу найбільший гравець — компанія Hyundai Rotem (локомотиви та електропоїзди у Південній Кореї можуть також випускатися на потужностях Dawonsys, Woojin Industrial Systems і Sung Shin Rolling Stock Technology, — ред.). Тож постає питання конкурентної ціни.
«Коли у тендері беруть участь п’ять–шість учасників з різних країн, можна впевнено говорити про конкурентне ціноутворення. Якщо ж допуск учасників обмежено, то складно перевірити, на скільки адекватною є ціна. Коли Україна перед Євро-2012 купувала 10 електропоїздів Hyundai Rotem, то строки на розробку й поставку були надзвичайно стислими, і це відбивалося на їхній вартості (приблизно 307 млн доларів, — ред.). Це майже 30 млн доларів за один електропоїзд з дев’ятьма вагонами довжиною 21,5 м кожен. Максимальна швидкість, яку розвивали ці електропоїзди, — 160 км/год», — зауважив заступник міністра.
Як повідомлялося раніше, парламент ратифікував угоду щодо фінансування закупівлі 20 потягів Інтерсіті.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики











