У 2024 році на поточне утримання залізничної інфраструктури АТ «Укрзалізниця» витрачає на 12% менше, ніж у 2021 році (без урахування курсових різниць та амортизації, у співставних цінах). Про це пише Rail.insider із посиланням на інформацію товариства.
Укрзалізниця суттєво скоротила споживання енергоресурсів та підвищила ефективність процесів під час діагностики, поточних ремонтів, очищення колій тощо. Так, вдалося зменшити на 4% витрати електроенергії та на 12% витрати дизпального під час виконання зазначених робіт.
«При цьому витрати на оплату праці становлять понад 70% та залишаються основною складовою витрат на утримання залізничної інфраструктури. І це попри скорочення чисельності персоналу протягом останніх двох років на 15% (без урахування впливу військових дій). Подальше зниження витрат містить ризики для стабільного функціонування залізничного транспорту, оскільки насамперед пов’язане з чисельністю персоналу та рівнем оплати праці, які досягли своїх мінімальних значень», — наголосили у компанії.
Зауважується, що менеджмент товариства вживає заходів для збільшення доходів працівників Укрзалізниці та, відповідно, збереження кваліфікованих кадрів, завдяки чому протягом 2023–2024 років вдалося відновити динаміку зростання заробітних плат понад темпи інфляції. Однак рівень заробітної плати все ще на 10% нижчий від середнього по промисловості України, а по окремих дефіцитних та критичних для залізничного транспорту професіях (енергетики, машиністи та ін.) значно відстає від ринкового рівня провідних видобувних, енергетичних та металургійних підприємств.
Як повідомлялося раніше, за пів року УЗ заощадила понад 1,5 млрд грн завдяки зменшенню витрат на енергоресурси.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики