Новини, Укрзалізниця

УЗ закликає Антимонопольний комітет перевірити інформацію про змову двох виробників вагонів

АТ «Укрзалізниця» звернеться до Антимонопольного комітету України з проханням перевірити інформацію щодо можливої змови двох національних виробників вагонів під час участі в тендері компанії із закупівлі пасажирських вагонів. Про це у Facebook написав голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

«Юридичний департамент та департамент економічної безпеки вже отримали доручення розібратись у цій «ненадійній» історії. А документи передамо в антимонопольне відомство, навряд вони прихильники таких змов постачальників», – написав він.

За його словами, двоє учасників тентеру вказали «космічну» ціну на вагон – близько 1 млн доларів.

«Цінові пропозиції відрізняються на десятитисячні долі відсотка (тендер у 1,5 млрд грн нагадаю), і ціну ніхто не перебиває. Документація обох «конкурентів» дуже схожа, а головне – схоже бажання заробити на Укрзалізниці», – додав Кравцов.

Голова правління УЗ зауважив, що його «дивує така позиція великого національного виробника, але хай висновки роблять компетентні структури».

Водночас сайт «Наші гроші» повідомив, що на цей тендер подали заявки два існуючих виробники пасажирських вагонів – ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» і ТОВ «Харківський вагонобудівний завод», який випускає вагони за «крюківською» ліцензією.

«У цих компаній справді різні власники: у полтавчан Володимир Приходько, і група «Юнікон» – у харків’ян. Однак оскільки цих виробників всього двоє, то вступити у неконкурентні стосунки – дуже просто. І нам здається, що Антимонопольному комітету буде дуже просто виявити ознаки змови саме на тому тендері Укрзалізниці», – йдеться у повідомленні.

Як зазначається на сайті, у двох заводів виявилася схожа документація, яку вони подали на тендер.

««Незалежні один від одного» учасники скоріше за все готували свої тендерні пропозиції в одному місці чи ними займався один і той самий «готувальник документів». Уявити собі, що документи для справжніх конкурентів готує один юрист – неможливо. Бо у випадку справжньої конкуренції нормальний бізнесмен боявся б, що засланий конкурентом юрист запхав би у його тендерну пропозицію якийсь дрібний «косяк»», – додають «Наші гроші».

Відзначається, що ця схожість позначилася і на проведенні аукціону.

«Обидві фірми прийшли на торги з ціновими пропозиціями, що відрізнялись між собою і очікуваною ціною на десятитисячні(!) долі відсотка, харків’яни навіть не спробували хоча б один раз перебити ціну полтавчан, хоча різниця в їхніх пропозиціях на мільярдному тендері вимірювалась кількома тисячами гривень. І на тому всі весь аукціон і протупцяли. Тобто закупівельна ціна в результаті такої конкуренції залишилась рівно тією, яку запропонували учасники. Хоча у випадку справжньої конкуренції вона могла б бути набагато меншою», – йдеться у повідомленні.

Водночас “Наші гроші” пов’язують цю закупівлю із колишнім Прем’єр-міністром Володимиром Гройсманом.

“На фініші своєї кар’єри в уряді Володимир Гройсман перейнявся проблемою Маріуполя – півмільйонного міста, яке кілька років потрапило в транспортні задвірки України. Туди стало гірше добиратись через обрізані окупантами Донбасу сполучення. Мільярдів на ремонт траси туди – катма. Дешевше пустити додатковий поїзд”, – додали “Наші гроші”.

Окрім того, як зазначається, власник «Крюківського вагонобудівного заводу» Володимир Приходько, який є найбільшим українським виробником вагонів, підтримував тісні робочі стосунки з прем’єром, який «орієнтував» залізничників на закупівлю вагонів саме національного виробника.

“Тож не дивно, що Гройсман і доручив залізничкам швиденько (вже на початку вересня) запустити потяг в Маріполь з нових вагонів”, – зауважили на сайті.

Нагадаємо, Крюківський вагонобудівний завод через суд стягує гроші з Укрзалізниці за вагони, оскільки УЗ вже другий рік не може розрахуватися за вагони.

Раніше ми вже повідомляли, що УЗ заборгувала Крюківському заводу понад 200 мільйонів. Також у травні  глава наглядової ради ПАТ КВБЗ Володимир Приходько повідомив, що у 2019 Укрзалізниця планує отримати від Крюківського вагонобудівного заводу один новий дизель-поїзд, тоді як за контрактом 2018 року, передбачалося постачання шести.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також