У фінансовому плані Укрзалізниці на 2023 рік заплановані рекордні капітальні інвестиції у 50 млрд грн. Проте йдеться і про збиток у понад 20 млрд грн через велике соціальне навантаження та обмеження вантажоперевезень. Про це повідомляє Rail.insider із посиланням на інформацію, оприлюднену під час пресконференції голови правління АТ «Укрзалізниця» Олександра Камишіна.
Заплановані наступні основні показники:
- доходи — 83,9 млрд грн;
- витрати — 107,9 млрд грн;
- надходження з державного бюджету — 1,7 млрд грн;
- виплати на користь держави — 22,8 млрд грн.
«Через велике соціальне навантаження та обмеження вантажоперевезень у 2023 році Укрзалізниця очікує збитки 20,2 млрд грн», — повідомили в УЗ.
Це майже вдвічі більше за очікуваний результат 2022 року — 10,8 млрд грн чистого збитку.
«Ми закінчили 2022 рік зі збитком майже 11 млрд гривень. Збиток від пасажирських перевезень сягнув 13 млрд гривень. Це при тому, що ми отримали 10 млрд гривень фінансової допомоги від держави. Ми нормально ставимося до збитку в минулому році й маємо плановий збиток на 2023 рік, адже ми продовжуємо виконувати важливу державну функцію», – сказав Олександр Камишін.
Щодо обсягів вантажних перевезень, то в компанії не очікують їх збільшення.
«Рівень вантажних перевезень ми прогнозуємо на тому ж стабілізованому рівні», — сказав Олександр Камишін. Відповідаючи на уточнююче запитання кореспондента Rail.insider, він сказав, що йдеться приблизно про 300 тис. т навантаження на добу.
В той же час у компанії розповіли про рекордні капітальні інвестиції у 50 млрд грн, що вчетверо більше, ніж у 2022 році.
«Ми розраховуємо на рекордний рівень капітальних інвестицій, які ми профінансуємо з дешевих залучень від міжнародних фінансових організацій. Я вважаю, що цього року ми отримаємо перші гранти на розвиток інфраструктури», — повідомив Олександр Камишін.
Він розповів, що кошти будуть спрямовані як на відновлення інфраструктури, так і на її розвиток. За його словами, наразі є ряд перспективних проєктів. Про них очільник УЗ пообіцяв розповісти в майбутньому окремо.
Як зауважив Олександр Камишін, суттєвим фінансовим полегшенням для компанії є проведена реструктуризація боргів. Крім того, у якості прикладу вигідного залучення інвестицій він навів угоду щодо закупівлі європейських рейок.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики