Новини, Перевезення, Укрзалізниця

В Укрзалізниці розповіли про подальші плани щодо контрейлерних перевезень

В АТ «Укрзалізниця» вивчають результати тестового контрейлерного рейсу до Польщі, в межах якого було доправлено заблоковані на кордоні вантажівки до Славкува. Про це розповів очільник департаменту стратегії та трансформації Укрзалізниці Олег Яковенко, пише Rail.insider із посиланням на «Економічну правду».

На початку грудня Укрзалізниця здійснила тестовий рейс вантажівок, які відправили до Польщі залізницею в обхід заблокованих автомобільних пунктів пропуску. Вони прямували від Скнилова, що на Львівщині, до Славкува у Польщі.

«З одного боку, у нас є ці платформи (для контрейлерних перевезень, — ред.), вони були відремонтовані і ми готувалися до розвитку такого бізнесу. З іншого боку, був поштовх від бізнесу під час блокування перевезень вантажними автомобілями на польському кордоні. Тому це позитивний збіг обставин і часу», — розповів Олег Яковенко.

Наразі головною проблемою є невідпрацьованість механізмів з обох боків, зокрема на митниці, та налагодження документообігу. У процесі тестової відправки ці механізми були відпрацьовані з польською стороною.

Чи продовжуватиме Укрзалізниця працювати з такими рейсами, залежить від того, чи будуть вони економічно вигідними і чи буде на них попит. Представник товариства зауважив, що логістика тестового рейсу була досить коштовною, тож зараз УЗ намагається оптимізувати ціноутворення і для цього працює з усіма дотичними сторонами.

Ціна формується з двох складових — це частина перевезення УЗ і частина перевезення за кордоном (оплата тарифу за доступ до залізничної інфраструктури, локомотивну тягу в сусідній країні, термінальні роботи).

«Треба з’ясувати, де та точка, в якій це буде вигідно вантажовідправникам і залізниці. Аби і ми не втрачали гроші, і щоб для компаній ця ціна не була захмарна», — додав представник УЗ.

Також Укрзалізниця планує запустити поїзди з Клайпеди і Каунасу (Литва) і вже провела успішне тестування на цьому напрямку. Водночас під час руху з Литви контейнери необхідно переставляти з широкої колії (у Литві) на європейську (у Польщі) і знову на широку (в Україні).

Стосовно інших кордонів, уточнив Олег Яковенко, то щодня відбуваються консультації щодо різних напрямків. Вже відбулося тестове перевезення напівпричепів маршрутом Київ (Ліски)—Чоп—термінал «Білк» (Будапешт) і зворотно.

Водночас запустити таке сполучення з Польщею було найлегшим через наявність широкої колії. Наразі до УЗ постійно надходять запити від вантажовідправників, адже ринок побачив, що такі перевезення можуть здійснюватися.

Олег Яковенко додав, що на збільшення кількості контрейлерних рейсів впливатимуть і точки, де можна завантажити автівки: «Наразі в Україні є змога завантажувати автомобілі на потяги на терміналах «ЦТС Ліски», зокрема у Києві та Скнилові, далі будемо дивитися, де ще можна робити точки завантаження».

«Я вважаю, що це не тільки історія на час війни. Уявіть собі: завантажити авто у Дніпрі на платформу, і далі водії відпочивають до певної точки, а не їдуть самі. А потім вже всередині Європи просто довозять «останні милі», — уточнив посадовець УЗ. — Це найбільш сучасні, перспективні та екологічні види перевезень. Ми вважаємо, що за цими видами перевезень майбутнє».

Зрештою все вирішить економіка, підсумував Олег Яковенко. Якщо перевезення будуть вигідними і бізнесу, і УЗ, то такі рейси здійснюватимуть і надалі.

Як повідомлялося раніше, Укрзалізниця доправила перші вантажівки до Польщі.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також