Новини, Тарифи, Укрзалізниця

Яку систему тарифоутворення пропонує Укрзалізниця

Минулого тижня АТ «Укрзалізниця» анонсувала докорінні зміни в системі тарифоутворення. Про те, які головні новації пропонуються, пише Rail.insider. 

Із 29 тарифних схем базових ставок пропонується залишити одну універсальну. При цьому до базових ставок застосовуватиметься коефіцієнт, що враховуватиме особливості перевезення.

Із 15 коефіцієнтів до базових ставок УЗ пропонує лишити єдиний коефіцієнт 4,326. Це робиться для того, аби певним чином вирівняти тарифні класи.

Спрощення стосуватиметься також і додаткових зборів: із 38 мають лишитися 6. Ще стільки ж зборів будуть надаватись за вільними тарифами.

У підсумку тариф визначатиметься виходячи з відстані перевезення, маси вантажу, єдиного коригуючого коефіцієнта та коефіцієнта, що враховує особливості вантажу (перевезення), маршрутизацію.

Коефіцієнт щодо особливостей перевезення пропонується зробити вищим для небезпечних вантажів і нижчим для контейнерів.

У результаті, за підрахунками фахівців Укрзалізниці, збільшаться (на 7 – 14%) тарифи на перевезення вантажів першого класу та позакласних вантажів (49%). Для деяких вантажів другого класу тариф знизиться, наприклад, для зерна (-7%). Вартість перевезення вантажів третього класу має суттєво скоротитися (до -38%).

Раніше в УЗ заявили, що подання проєкту змін до Міністерства інфраструктури має відбутися після затвердження правлінням. Планується також обговорення з бізнесом. За прогнозами керівництва компанії, нова система має запрацювати напочатку наступного року.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики