Новини, Укрзалізниця

Вступили в дію зміни в Договір про надання послуг з організації залізничних перевезень

Відсьогодні, 3 грудня 2020 року, набувають чинності зміни в Договір про надання послуг з організації залізничних перевезень. Умови нарахування плати за використання власного вагона перевізника за час перебування власного вагона перевізника за межами України (п. 3.3. Договору) стають інакшими.

Як це працювало раніше:

Згідно з п.3.3. чинного договору плата за використання нараховується за фактичний час перебування вагона за межами України. Час розраховується від моменту передачі вагона на залізниці інших країн на прикордонній передавальній станції до моменту прийому цього вагона на прикордонній передавальній станції в Україні.

Плата стягується щодобово з внесеної Замовником передоплати на особистий код платника за кожну добу з округленням неповної доби до повної.

Причому час перебування вагона Перевізника в неробочому парку за межами України через технічні несправності, які виникли не з вини Замовника – виключається із загального часу використання. Плата за цей час не стягується.

Як це працює тепер:

Згідно з п.3.3.1. нового Договору плата за використання нараховуватиметься з розрахунку 2 доби на кожні 200 км тарифної відстані від прикордонної передавальної станції України до станції призначення за межами України, яка зазначається в накладній як “станція призначення”. Також надаються додаткові 2 доби, у які закладаються вантажні операції на станції призначення.

За такого підходу до розрахунку Укрзалізниця передбачає, що порожній вагон повертатиметься в Україну тим самим маршрутом, яким прямував у завантаженому стані.

Слід зазначити, що сума за використання власного вагона Перевізника за розрахунковий час перебування вагона за межами України буде нараховуватися та відображатися відразу під час створення перевізного документа.

Новий договір також передбачає нарахування додаткового часу перебування вагона за межами України, за що може нараховуватися додаткова плата:

  • при перебуванні вагона на станції призначення (за межами України), починаючи з третьої доби до моменту оформлення нового перевізного документа, за кожну добу нараховується плата за використання;
  • при збільшенні відстані перевезення за межами України через зміну договору перевезення (переадресування вантажу) – шляхом перерахунку розрахункового часу перебування вагона за межами України відповідно до п. 3.3.1. Договору;
  • у разі невиконання інструкції на повернення вагонів – з моменту відправлення вагона зі станції призначення до моменту його приймання на прикордонній передавальній станції України.

Також слід зазначити, що в разі перебування вагона Перевізника в неробочому парку за межами України через технічні несправності, які виникли з вини Замовника, Замовник вносить плату за використання вагона Перевізника за весь час його перебування в неробочому парку, а також сплачує витрати на транспортування до місця ремонту, витрати на ремонт і всі супутні витрати, зазначені в п.2.1.11 Договору.

Загалом нові умови нарахування плати за використання вагонів Перевізника за межами України дозволять Замовникам чіткіше планувати свої витрати.

Зараз таке планування ускладнене тим, що Замовник не може бути впевненим у тому, який час вагон Перевізника буде перебувати за межами України й вимушений платити за фактичний час перебування, навіть якщо перевізники не виконують умови строку доставки вантажів, визначені в статті 24 СМГС.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також