Компанії-члени Європейської Бізнес Асоціації висловили занепокоєння у зв’язку з ініціативою Укрзалізниці підвищити тарифи на перевезення вантажів у контейнерах вагою брутто понад 26 т. Про це пише Rail.insider із посиланням на інформацію EBA.
За оцінками експертів комітету з логістики Асоціації, встановлення зазначеної тарифної межі охопить переважну більшість контейнерних відправок залізницею. Компанії-члени комітету вважають за потрібне провести обговорення такої тарифної ініціативи, зокрема обґрунтованості запропонованої вагової норми у 26 т, із вантажовласниками, спеціалізованими транспортними підприємствами і морськими контейнерними лініями.
«Підвищення тарифів може знизити обсяги контейнерних перевезень залізницею та переорієнтувати вантажопотоки на автомобільний транспорт. Це створить навантаження на автомобільні дороги і збільшить витрати на їх утримання, а також призведе до втрати доходів залізниці та низки задіяних у контейнерних перевезеннях підприємств. Варто зазначити, що контейнерні перевезення автотранспортом у низці випадків вже є більш привабливими для вантажовласників порівняно із залізничним сполученням», — наголосили в Асоціації.
Компанії-члени EBA звертають увагу на те, що країни ЄС, навпаки, заохочують контейнерні перевезення, надаючи знижки на доступ до інфраструктури, що можуть сягати 25–75%. Перехід на контейнерні перевезення є складовою транспортної стратегії ЄС, відповідно до якої не менше 30% вантажів має перевозитися залізничним або водним транспортом, зокрема у контейнерах.
«На відміну від країн ЄС в Україні сегмент залізничних контейнерних перевезень ще формується та потребує інвестицій і державної підтримки», — зауважується у дописі.
На переконання експертів Асоціації, розвиток галузі залізничних контейнерних перевезень сприятиме збільшенню обсягів експортно-імпортних перевезень завдяки мультимодальності, відстежуваності вантажів та прогнозованості доставки; забезпеченню екологічності таких перевезень; збереженню автомобільної інфраструктури, передусім зменшенню навантаження на автодороги, і розвитку суміжних галузей надання послуг, зокрема термінальної, портової, транспортної та машинобудівної.
Тож експерти Асоціації вважають, що підвищення тарифів на контейнерні перевезення є недоцільним і таким, що може мати негативні наслідки для експорту та не узгоджуватися з цілями транспортної інтеграції з ЄС.
Асоціація звернулась з офіційним листом до Міністерства розвитку громад та територій України, Державної регуляторної служби України та Укрзалізниці. У своєму зверненні бізнес закликає переглянути рішення щодо запровадження підвищених тарифів на залізничні контейнерні перевезення та ініціювати обговорення цього питання з бізнес-спільнотою найближчим часом.
Раніше директор і власник транспорно-логістичної компанії TEUS Дмитро Казанін наголошував на тому, що тарифи на перевезення контейнерів на перевезення контейнерів вагою понад 26 т має розглядатися в комплексі, з урахуванням довгострокових наслідків для логістичного ринку.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики











