Міжнародні новини, Новини

Через високі ціни на електроенергію у Великобританії переходять на тепловози

Зростання цін на електроенергію у Великобританії спонукало деяких операторів залізничних вантажних перевезень до зміни пріоритетів. Вони планують повернутися до дизельної тяги. Про це пише Rail.insider із посиланням на railfreight

Першою відреагувала корпорація Freightliner. Вона є одним із найбільших перевізників країни. «У результаті зростання цін на оптовому ринку електроенергії Великобританії ціна мережі Network Rail, яка стягує з нас вартість обслуговування електропоїздів, зросла більш ніж на 210% з вересня по жовтень, — йдеться у заяві. — Тож компанія Freightliner ухвалила складне рішення тимчасово здійснювати перевезення дизельною тягою».

Як найбільший британський вантажний оператор електровозів компанія прагне максимально скоротити викиди вуглецю. Залізничні вантажні перевезення, стверджується у заяві Freightliner (представники галузі її загалом підтримують), — ефективний вид транспорту щодо мінімізації викидів. Навіть із тепловозом кожна тонна вантажу, що переміщується залізничним транспортом замість автомобільного, зменшує викиди на 76%.

Вантажні перевезення електричним транспортом можуть ще більше скоротити викиди — до 99%. «Ми все ще сподіваємось, що Network Rail та уряд зможуть знайти рішення, яке допоможе нам повернутися до перевезень електротранспортом», — підсумували у компанії.

Цікаво, що 31 жовтня у Глазго розпочнеться конференція щодо зміни клімату COP26.

Профспілки критикують ситуацію, що склалася. Одна з них, RMT, попереджає: «Подорожчання електроенергії загрожує знищити залізничні вантажні перевезення та збільшити використання брудного дизельного пального». За словами генерального секретаря RMT Міка Лінча, щоб не залишитися «з порожніми полицями цього Різдва, ми повинні заохочувати залізничні перевезення, а не провокувати їхні збитки через нові ціни на електроенергію. Один оператор повідомив про підвищення витрат на 8 млн фунтів (9 млн євро)».

Компанія Freightliner експлуатує 23 електровози, серед яких і нещодавно модернізовані колишні швидкісні пасажирські локомотиви класу 90. Разом зі старими моделями класу 86 вони становлять приблизно 10% парку компанії. Більшість інших операторів ще не повідомили про свої плани. Лише DB Сargo стверджує, що не буде змінювати склад тягового парку.

Як повідомлялося раніше, тепловоз на рослинній олії успішно випробували у Великобританії.

Читайте також