Локомотиви ArcticRail і Fenniarail на залізниці Фінляндії. Приватні оператори та новий рухомий склад взамін старим російським вагонам.
Міжнародні новини, Новини, Рухомий склад

Фінляндія замінить російські залізничні вагони: нові вимоги ЄС до рухомого складу

Фінляндія найближчими роками зніме з експлуатації сотні вантажних вагонів російського виробництва, які не відповідають стандартам ЄС. Замість них країна має закупити або орендувати нові, сертифіковані вагони. Про це повідомляє фінський національний мовник Yle.

Після запровадження санкцій проти Росії у 2022 році у Фінляндії залишилися сотні вагонів, що раніше використовувалися для перевезення деревини та хімічних вантажів. Нині їх продовжують використовувати у внутрішньому русі, хоча вони не відповідають вимогам ЄС.

Для фінської лісової промисловості ці вагони досі залишаються критично важливими — власного рухомого складу бракує. За оцінками галузі, країні потрібно щонайменше 800 нових вагонів.

Парламент Фінляндії розглядає поправку до Закону про залізницю, яка дозволить продовжити використання старих вагонів ще на два роки — до кінця 2028-го.

Читайте також: У результаті реорганізації об’єднано три дочірні компанії Latvijas dzelzceļš

Ситуацією хочуть скористатися німці. Так, дочірня компанія німецької VIS Verkehrs Industrie Systeme — VIS Suomen Kiskokalustetehdas Oy — оголосила про плани налагодити виробництво та оренду вагонів у Фінляндії. Компанія має намір зруйнувати монополію державного перевізника VR Group, який нині володіє понад 2 800 вагонами для перевезення деревини, більшість із яких збудовано ще до 1990-х років.

Водночас український ринок оренди та оперування вагонами перебуває в стані глибокої кризи. Основна причина — суттєвий профіцит рухомого складу. Як ринку оренди вагонів вийти з кризи профіциту — читайте в авторській колонці Максима Овсієнка, керівника відділу перевезення ТОВ «ТЕК «Вертикаль».

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати