Новини, Перевезення, Тарифи, Укрзалізниця

ФРТУ попередила про ризик закриття підприємств у разі підвищення залізничних тарифів

Пропозиція Укрзалізниці щодо підвищення тарифів на вантажні перевезення на 37% є недоречною, адже більшість клієнтів компанії — це підприємства, які вже вичерпали запас міцності та не зможуть продовжувати роботу, якщо тарифи зростуть. Про це заявив генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак, пише Rail.insider із посиланням на «Бізнес цензор».

«Українські підприємства якщо й мали якийсь запас міцності, то за три роки війни цей запас повністю вичерпаний. Багато українських підприємств закрилося і припинило роботу, інші зменшили виробництво. Більшість українських підприємств працює в режимі виживання — просто щоб зберегти основи трудових колективів. І якщо через підвищення тарифів Укрзалізниці вони будуть змушені припинити виробництво, то вони не зможуть його відновити навіть після перемоги», — наголосив Володимир Гусак.

Він також підкреслив, що через постійні підвищення залізничний тарифів підприємства переводять свої перевезення на автомобільні дороги, і ця тенденція дуже несприятлива для Укрзалізниці.

«Історично Укрзалізниця завжди перевозила 60–70% усіх українських вантажів. Але, скажімо, за останній рік, за 2023 рік, частка автомобільних перевезень зросла до 55%, а частка перевезень Укрзалізниці впала до приблизно 40%. Замкнуте коло: Укрзалізниця підвищує тарифи, частина клієнтів переходить на автомобільні перевезення, Укрзалізниця, щоб компенсувати втрату вантажної бази, знову підвищує тарифи, і інша частина підприємств йде на автомобільні дороги. Але головна загроза — це те, що після кожного підвищення тарифів Укрзалізниці частина українських підприємств закривається, втрачає трудові колективи та виробничі потужності. І вже не працює на перемогу України», — акцентував гендиректор ФРТУ.

Він додав, що частина підприємств, над якими нависла загроза закриття, є містоутворюючими, а отже, місцеві бюджети можуть недоотримати значні кошти, необхідні для міст. Саме тому Міністерство розвитку громад та територій України має дуже зважено ухвалювати рішення щодо підвищення тарифів УЗ.

«Остаточне рішення має ухвалити Мінрозвитку, і там мають брати до уваги усі точки зору і всі можливі наслідки підвищення тарифів — не тільки для Укрзалізниці, а й для української економіки і для громадян України загалом. Саме це міністерство зараз відповідає за розвиток територіальних громад. А це підвищення тарифів дуже боляче вдарить саме по територіальних громадах — де підприємства будуть змушені зупинити або припинити виробництво, тому що через чергове підвищення залізничних тарифів воно стане нерентабельним. Тому ми дуже сподіваємося, що Міністерство розвитку громад та територій ухвалить зважене рішення з урахуванням усіх наслідків. Тому що для економіки України ці наслідки будуть дуже негативними», — резюмував Володимир Гусак.

Як повідомлялося раніше, аграрії закликали не підвищувати тарифи на перевезення вантажів залізницею.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також