Новини, Рухомий склад

Граничний строк експлуатації ряду моделей вагонів планують скорочувати з 2022 року, — проєкт наказу МІУ

Міністерство інфраструктури України розробило та оприлюднило 8 жовтня проєкт наказу «Про затвердження Порядку проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів (крім вантажних вагонів підприємств технологічного залізничного транспорту, що призначені для переміщення вантажів у виробничих цілях в межах території таких підприємств), установленого виробником, строків продовження експлуатації таких вагонів». 

Як повідомляє Rail.insider, документом передбачене поступове обмеження граничного терміну експлуатації та термінів подовження експлуатації для ряду моделей вагонів.

Приміром, для зерновозів із встановленим виробником нормативним строком служби 30 років на 2022 рік планується скоротити граничний термін до 43 років. Подовжувати термін експлуатації хопера при досягненні «нормативного віку» можна буде після обстеження та відповідного капремонту на 13 років.

Водночас для піввагонів із нормативним строком служби 22 роки на наступний, 2022-й, рік планується встановити граничний термін 42 роки та термін подовження експлуатації 20 років. У 2023 році ці показники становитимуть 37 та 15 років тощо. До нормативного значення термін експлуатації планується довести у 2028 році.

Рухомий склад нових моделей зерновозів та піввагонів має зазвичай більший нормативний строк служби. Для таких вагонів проєктом наказу не передбачається подовження терміну служби.

Примітно, що для деяких типів вагонів граничні терміни й надалі лишатимуться досить високими, і не сягатимуть нормативних до 2028 року. Це стосується, зокрема, думпкарів, універсальних платформ, цистерн для перевезення нафтобензинових вантажів. Для транспортерів термін експлуатації взагалі не зміниться і лишатиметься на рівні 70 років. Те ж саме стосується критих вагонів — 48 років при нормативному строку служби 32 роки.

«Реалізація акта сприятиме оновленню парку залізничних вантажних вагонів, підтримці вагонобудівної галузі України, покращенню стану безпеки на залізничному транспорті та збереженню залізничної інфраструктури. Критерії, за якими буде оцінюватися ефективність реалізації акта, є підвищення рівня безпеки руху залізничного транспорту», — йдеться в пояснювальній записці до проєкту наказу.

Передбачається, що наказ «набере чинності з 1 січня 2022 року, але не раніше одного місяця з дня його офіційного опублікування».

Таким чином планується дати старт процесу оновлення парку вантажних вагонів, що передбачено нещодавно оприлюдненою концепцією, розробленою АТ «Укрзалізниця».

Читайте також