Думка

Ігор Білан: Попри воєнний стан локомотивний парк Укрзалізниці потребує оновлення

Ігор Білан, інженер

Станом на теперішній час, після 24 лютого 2022 року, в Україні призупинено всі напрямки оновлення локомотивного парку. За установленим світовим практичним досвідом цей процес має відбуватися за такими напрямками:

  • третина парку має оновлюватись шляхом закупівлі нових збудованих локомотивів;
  • третина парку має оновлюватись шляхом виконання йому капітально-відновлювального ремонту з проведенням глибокої модернізації в умовах локомотиворемонтних заводів;
  • третина парку має оновлюватись шляхом виконання йому стандартного капітального ремонту в умовах локомотиворемонтних заводів.

Станом на липень 2022 року, в зв’язку з введенням воєнного стану та бойовими діями, маємо наступне.

Анонсована закупівля 130 одиниць електровозів змінного та подвійного живлення виробництва компанії Alstom призупинена на невизначений час.

Також призупинено виконання капітальних ремонтів електровозів на Львівському ЛРЗ, Запорізькому ЕРЗ, Дніпропетровському ТРЗ.

Анонсована до широкомасштабного наступу РФ глибока модернізація магістральних та маневрових тепловозів не виконується. Для електровозів глибокої модернізації не передбачалося як у близькій, так і у віддаленій перспективі.

Проте, не зважаючи на воєнний стан, локомотивний парк Укрзалізниці потребує певних кроків щодо його оновлення. Накопичений незадовільний технічний стан внаслідок довготривалої експлуатації, моральне та фізичне старіння будуть тільки збільшувати негативний вплив на господарську та експлуатаційну діяльність АТ «Укрзалізниця», незважаючи на присутність або відсутність воєнного стану.

В зв’язку з вищевказаним хотілося б почути від правління акціонерного товариства яким шляхом буде виконуватись господарська, експлуатаційна діяльність локомотивного господарства та оновлення локомотивів в 3–4 кварталах 2022 року та у 2023-му.

Окремо хочу звернути увагу читачів на позитивну та вагому організацію капітально-відновлювального ремонту електропоїздів на Київському ЕВРЗ в рамках проєкту «City Express». Підприємство продовжує працювати, а раніше капітально відремонтовані потяги мають пристойний вигляд навіть після року їх експлуатації.

Проте є питання щодо раціонального використання матеріальних, фінансових, трудових ресурсів для утримання всього тягового рухомого складу АТ «Укрзалізниця».