Тарифи, Новини

Кава: Бізнес повинен працювати над підвищенням своєї ефективності

Реформування тарифів на залізничні перевезення треба починати не з пасажирських, а з вантажних перевезень. Про це розповів заступник міністра фінансів Олександр Кава агентству «Інтерфакс-Україна».

Кава відзначив — зараз багато вантажів УЗ перевозить за значно дешевшими за собівартість тарифами. Мовляв, де-факто державна компанія дотує фінансово-промислові групи, за експертними оцінками, майже на 45 млрд грн на рік.

«Деякі ФПГ, які сильно залежать від цих тарифів, дуже нервово реагують на будь-які слова про їх підвищення. Але реальна ситуація така, що через низькі тарифи держкомпанія не може оновити рухомий склад й інфраструктуру, а також позбавлена можливості фінансувати проекти з розвитку. Тож змінювати тарифи треба тільки в комплексі. І абсолютно неправильно говорити, що збитковий лише пасажирський напрямок», — заявив Кава.

Заступник міністра фінансів пояснює — до 2014 року Укрзалізниця мала можливість компенсувати збиткові пасажирські та збиткові вантажні перевезення за рахунок прибутку вантажних транзитних перевезень, оскільки транзитний вантажний тариф у кілька разів вищий за внутрішній. Однак в останні роки УЗ втратила понад 60% транзитних вантажних перевезень, що позбавило державну компанію більшої частини прибуткової діяльності.

«Тож тепер відсутній “традиційний” ресурс для субсидування пасажирських перевезень, які є соціальним напрямком, і для субсидування збиткових вантажних перевезень, які є джерелом надприбутків українських ФПГ», – відзначає заступник міністра.

Також Кава переконаний — від підтримки окремих секторів економіки з кишені УЗ слід відмовлятися. Мовляв, Укрзалізниця не благодійна організація. Відповідно бізнес повинен працювати над підвищенням своєї ефективності, щоб оплачувати перевезення своїх вантажів за ринковими тарифами.

«Наведу приклад: українська руда, яка прямує в Словаччину, після перетину українського кордону транспортується за тарифом, вчетверо вищим за тариф по Україні. І українському бізнесу це вигідно. Якщо ж уряд вирішить підтримувати окремі галузі економіки, то таку підтримку доцільно робити коштом державного бюджету, а не дотацією коштом втрати доходу державною компанією», — резюмував пан Кава.

Нагадаємо, Кабмін планує до 2022 року провести реформу системи тарифоутворення залізничних перевезень.

Читайте також