АТ «Укрзалізниця» станом на 10 січня 2023 року не розрахувалася з ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» за 66 пасажирських вагонів із 85 поставлених. Про це повідомляє Rail.insider із посиланням на інформацію пресслужби ПАТ «КВБЗ».
«Не погашено борг за частину поставок у 2021 році (прострочення становить 13 місяців) і повністю за весь 2022-ий. Нині заборгованість АТ «Укрзалізниця» по договору складає 1 400 314 099,80 грн. з ПДВ», – йдеться у повідомленні.
В той же час на підприємстві зазначають, що 30 грудня 2022 року АТ «Укрзалізниця» оплатило одне із наявних 13-ти платіжних доручень – на суму 82 848 074,40 грн з ПДВ.
«Цього вистачить лише на податки за поставлені вагони. А ті, хто створив їх, залишаються й далі ні з чим… Чи є десь у світі ще таке підприємство, яке б цілий рік в умовах війни працювало, виготовляло продукцію, цілий рік вірило Укрзалізниці й у результаті нічого не отримало? Чи усвідомлюють керівники УЗ який удар завдають вони тим, хто робить усе, щоб залізниця була на висоті?» – задають питання на підприємстві.
На ПАТ «КВБЗ» зазначають, що через брак обігових коштів не можуть закупити комплектуючі для повної реалізації державного замовлення на пасажирські вагони.
«Зі 100 лишилися скласти 15 одиниць. Призупинено виготовлення вантажних вагонів за взятими зобов’язаннями, виконання сервісного обслуговування та ремонту раніше поставленого Укрзалізниці пасажирського рухомого складу для його безвідмовної експлуатації в умовах воєнного стану, – йдеться в повідомленні. – Підприємства-суміжники з Харківської, Київської, Запорізької, Сумської та Миколаївської областей (більше 15 підприємств з чисельністю майже 50 тис. працівників), які задіяні в цих проєктах, але не отримали від ПАТ «КВБЗ» розрахунки за поставлені комплектуючі, змушені також піти на простій з початку січня».
Крім того, Крюківському вагонобудівному заводу «не вистачає коштів навіть для погашення заборгованості по заробітній платі за 2022 рік та закупівлю енергоносіїв для опалення 60-тисячного мікрорайону Кременчука».
«Якщо на державному рівні питання погашення боргів АТ Укрзалізниця», починаючи вже з січня 2023 року не вирішиться, то це призведе до відтоку та вимушеного скорочення кваліфікованих кадрів, згортання виробництв. А при подальшому простою заводів – до ще більш непоправних наслідків: зростання соціальної і економічної напруги в регіонах та занепаду вагонобудівної галузі», – констатують на КВБЗ.
Натомість голова наглядової ради ПАТ «КВБЗ» Володимир Приходько звернувся до віце-прем’єр-міністра з відновлення України — міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександра Кубракова, міністра фінансів Сергія Марченка, голови Полтавської ОВА Дмитра Луніна з проханням сприяти на рівні Кабінету Міністрів та президента України, щоб, «починаючи з січня 2023 року якнайшвидше вирішити питання погашення АТ «Укрзалізниця» простроченої заборгованості».
«Машинобудівники очікують якнайшвидшої сплати заборгованості за сумлінну працю», – резюмують на КВБЗ.
Як повідомлялося раніше, КВБЗ наприкінці 2022 року повідомив про критичну ситуацію з розрахунками за пасажирські вагони.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики